dimarts, 17 d’agost del 2010

Pràctiques d'estiu a la BPI de París

Hola a tothom!!!

Sóc l’Emma Potí i estic fent les pràctiques d’estiu a la Bibliothèque Publique d’Information del Centre Pompidou de París. La veritat és que el primer dia estava molt nerviosa perquè era la primera vegada que anava sola a viure i treballar a l’estranger i amb una llengua que no és la meva… però ja porto aquí més de dues setmanes i estic contentíssima, encara em queden dies fins al 2 de setembre però ja vaig pensant que no voldré tornar…

La BPI és una biblioteca enorme, té 3 plantes i moltíssims usuaris, m’han explicat que a l’hivern la gent fa una cua de més de 2 hores per poder-hi entrar!

Jo estic a la secció d’Autoformació, una zona de la biblioteca on els usuaris autodidactes poden aprendre llengües (més de 200!), ofimàtica, comptabilitat, preparar-se l’examen per al carnet de conduir i moltes coses més. La meva feina consisteix en, per una banda, atendre el públic i guiar-los una mica per l’espai: orientar-los cap a quins mètodes els seran més útils, fer reserves d’ordinadors i estacions de treball, respondre consultes, etc. I per altra banda, faig treball “de despatx” com catalogar, esporgar… També tinc un projecte de pràctiques que consisteix a redactar una guia d’acullida del públic espanyol i català a la biblioteca amb frases típiques (Bon dia, la biblioteca obre de tal hora a tal hora…). Aquesta guia es penjarà al web professional de la BPI i servirà als bibliotecaris que no tenen nocions d’aquestes llengües. A més també estic traduint un lèxic de paraules de l’àmbit biblioteconòmic al català i al castellà.

Fa poc que a la biblioteca han començat a oferir tallers de conversa en francès i espanyol per a les persones que ja dominen una mica aquestes llengües i les volen posar en pràctica, i els estic ajudant a fer-los. A més, la secció d’autoformació està en contacte amb algunes associacions d’immigrants i cada dijous al matí de 10 a 12 (quan la biblioteca està tancada al públic) en vénen uns quants que acaben d’arribar a Paris i no tenen ni idea del francès i els ensenyem alguns mètodes força simples perquè aprenguin les coses més bàsiques per espavilar-se. Així que com veieu el meu dia a dia és molt variat i no tinc temps d’avorrir-me! També m’han organitzat algunes visites per conèixer algunes biblioteques com la Biblioteca Nacional o algunes biblioteques universitàries i especialitzades.

A més a més, els meus companys de feina m’han acollit molt bé i s’han convertit en els meus pares i mares adoptius! El meu horari és molt flexible, he de fer 35 hores aproximadament per setmana però me les puc organitzar com vulgui i tampoc són massa estrictes, per tant això de matinar ho he abandonat…

Estic allotjada en un estudi que el Pompidou m’ha deixat, just davant del museu, en ple Beaubourg! És a dir molt ben situat, perquè és un barri ple de bars i botigues molt animat i amb molt ambient, com el gòtic de Barcelona. Un altre avantatge és que em donen tiquets restaurant per dinar i que puc fer servir als restaurants de la zona, així que m’estic atipant de crêpes!

La veritat és que a París ja hi havia estat 3 vegades i és una ciutat que m’encanta, ara estic aprofitant per tornar al llocs que més m’agraden i coneixe’n de nous! I, sobretot, fent vida parisina! No conexia a ningú quan vaig arribar, però a la biblioteca hi ha molts estudiants que hi treballen temporalment per pagar-se la carrera i ja la primera setmana em van rebre molt bé i ara no parem de fer coses, sobretot gaudir de les soirées parisines! Aquest cap de setmana he aprofitat que tenia una visita per demanar festa el dilluns i poder fer una escapadeta a Normandia!!

En definitiva, això està sent una gran experiència tant a nivell professional com personal que recomano a tothom perquè val molt molt la pena! I crec que l’estiu que ve repetiré! Moltes gràcies per aquest oportunitat!

Paris je t’aime :)

Emma

P.D. Em sap greu no penjar cap foto però està prohibit fer fotos a dins de la biblioteca, per un tema dels drets d’autor de l’arquitecte….

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada