dimarts, 27 de setembre del 2011

Pràctiques d'estiu a l'Instituto Cervantes de Berlín

Hola!

Sóc l’Ana, estudiant del Màster en Gestió de Continguts Digitals i he tingut el plaer de gaudir d’unes pràctiques aquest estiu a la biblioteca de l’Instituto Cervantes de Berlín. He de dir que no he fet pràctiques en relació amb el màster sinó que buscaven un perfil de bibliotecari però vaig trobar que era una oportunitat interessant per a refrescar els coneixements assolits durant la diplomatura.

No sé què més dir sobre el centre que no hagin comentat companys anteriors en les seves cròniques. El centre es troba al mateix centre de la ciutat, a menys de 5 minuts d’Alexanderplatz i de l’illa dels museus. La biblioteca es troba ubicada a les dues últimes plantes de l’edifici, des d’on es pot gaudir d’unes bones vistes i del sol, sempre i quan aquest últim es deixi veure.

(Vistes des de la biblioteca: el Fernsehturm i Hackescher Markt)

He estat al centre 5 setmanes, les 3 primeres em vaig dedicar sobretot a fer inventari de la biblioteca. Era el primer cop que es tancava la biblioteca al públic i el primer cop que s’inventariava però era una tasca necessària tant per conèixer el nombre de documents desapareguts, com per ordenar els documents que es trobaven col·locats incorrectament i que es s’havien donat per perduts, com també per revisar la col·lecció, ja que es va aprofitar per expurgar documents i revisar aquells que es trobaven en males condicions. Encara que fer un inventari és monòton, no se’m va fer gens pesada aquesta tasca i em va servir per a conèixer el fons i la ubicació de cadascuna de les seccions; així doncs, quan es va tornar a obrir al públic em coneixia prou bé la biblioteca. Durant les dues últimes setmanes vaig fer les següents tasques: atenció a l’usuari, catalogació, ordenació del fons i una proposta sobre els continguts per a un futur bloc sobre Mario Vargas Llosa. El personal del centre m’ha ajudat sempre que ho he necessitat i he après molt amb ells. En definitiva, he estat molt a gust treballant a l’IC de Berlín, tant que em volia quedar un mes més de pràctiques però per temes burocràtics no va ser possible. Igualment vaig retardar la meva tornada per aprofitar de la ciutat ja que començava a fer bon temps.

Sobre la ciutat, Berlín està ple de vida i d’activitats per a tots els gustos. Jo he tingut mala sort i durant les 3 primeres setmanes va ploure sense parar, així que em vaig constipar i també vaig patir d’angines però això no em va impedir poder gaudir de la meva estada. Vull comentar també que l’idioma no és problema. Jo no parlo ni tinc idea d’alemany i la primera setmana em vaig atabalar perquè no entenia res quan anava pel carrer però t’acabes acostumant i al final acabes aprenent alguna cosa. A més, gairebé tothom parla anglès i també hi ha molts espanyols, així que espero que l’idioma no sigui un impediment per a que aneu a fer pràctiques a Berlín.

Pel que fa a l’allotjament, vaig buscar pis per compartir des de Barcelona i no em va costar gaire, això sí, us recomano que aneu mirant la bústia de spam perquè a mi se’m filtraven totes les respostes allà. Per a la cerca, vaig fer servir sobretot el primer enllaç d’aquesta entrada del bloc. És cert que els alemanys volen fer entrevistes prèvies però hi ha que no els hi cal i d’altres que demanaran xerrar una estona per Skype. En el meu cas, ho vaig acordar tot per email i vaig anar a parar a un pis a la zona de Prenzlauer Berg amb 3 alemanys més que em van acollir molt bé.

Animo a tothom a que gaudeixi d’aquestes pràctiques. No només t’enriqueixen professionalment, on pots posar en pràctiques els coneixements que has après sinó que també t’enriqueix molt a nivell personal. Si pogués, tornaria a repetir!!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada