dijous, 9 de setembre del 2010

Genève, OIT 2010


Ginebra, OIT

Aquest estiu ha estat dels millors que puc recordar. L'opció de fer unes pràctiques d’estiu fora del nostre país penso que és una oportunitat que ens ofereix la nostra facultat que cal aprofitar, ja que no interfereix en absolut en el transcurs del curs, i pel contrari, és una experiència única tant a nivell professional com a nivell personal.

En el meu cas he estat en Ginebra, i començaré per parlar una mica de la ciutat i a continuació de l'OIT (Organització Internacional del Treball), que és el centre on jo he estat de pràctiques durant 2 mesos (juliol i agost).

Ginebra és una ciutat relativament petita, d’uns 190.000 habitants. Però a l’estiu és plena de vida, ja que al ser la seu de la majoria dels organismes internacionals, moltes persones de diferents països es desplacen fins a Ginebra per fer “stages” en algun d’aquests organismes.

A més durant l’estiu són les festes de la ciutat, on pots gaudir de menjars d’arreu del món, a més d’un ambient d’allò més internacional: concerts gratuïts de música típica africana, llatina, índia, francesa, etc.

El tema que és una mica complicat és l’allotjament ja que és difícil torbar-ne –tant a residències com a pisos compartits- i és important començar mesos abans aquesta cerca.

Respecte a les pràctiques en si, jo vaig estar a l'OIT, i haig de dir que ha estat una experiència única. L’OIT és un organisme enorme, que es divideix en departaments. En el cas dels estudiants que venim de Biblioteconomia i Documentació estem en el departament d’Informació. L'OIT reconeix com a idiomes oficials l’anglès, el francès i el castellà, però s’ha de dir que aquest últim gairebé no s’utilitza i poca gent el domina. Per tant, cal tenir una mínima base de francès o anglès per poder-te defensar a la feina.

Per l’altra banda, a cada intern se li assigna un projecte. En el meu cas el meu projecte ha consistit a analitzar una base de dades on es buiden retalls de diaris, revistes, comunicats de premsa, etc. que parlen de l'OIT des del 2010. Un cop acabes el projecte, uns 3 o 4 dies abans de marxar, has de fer una exposició davant del departament d’Informació (en el meu cas va ser un públic inesperadament gran, ja que també hi va assistir el departament de comunicació) en anglès o francès explicant en què ha consistit el teu projecte, els principals problemes que has tingut i com els has anat solucionant. Per dur a terme el teu projecte, se t’assigna un “tutor” que et guia, t’ajuda, etc. en tot moment, i amb el qual pots anar solucionant qualsevol problema que se’t presenti. Al principi tot sembla molt gran, però la gent és molt amable, estan acostumats a un ambient de gent estrangera, i no mostren problemes en ser més pacients pel tema de l'idioma.

Per acabar, només repetir que és una experiència que recomano a tothom, sigui quin sigui la destinació, però en el meu cas puc dir que si hagués de tornar a triar, faria la mateixa elecció.

Per qui s’estigui plantejant fer les mateixes pràctiques l’any vinent, que no dubti a ficar-se en contacte amb mi per qualsevol dubte: laurahorcajo@msn.com.

Finalment, us deixo una foto meva en el que ha estat durant dos mesos el meu lloc de treball.


Laura.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada