dimecres, 15 de juliol del 2009

Pràctiques a l'ETH-Bibliothek de Zuric

Hola companys,

Ja fa uns pocs dies que estic per aquí, a la biblioteca de la ETH de Zuric (http://www.ethz.ch/libraries/index_EN), una universitat intensiva en recerca en els camps de ciències, tecnologies i enginyeries sobretot.

La meva feina de moment:
En les properes tres setmanes (tres setmanes!!! molt de temps) haig d'escriure un informe analitzant si LibraryThing (http://www.librarything.com/) pot oferir o no algun servei d'interès per a aquesta biblioteca. Com sabeu, LibraryThing és una eina web 2.0 pensada perquè la gent sense coneixements de catalogació creï fàcilment el seu propi catàleg dels llibres que té a casa. El que passa és que moltes biblioteques, sobretot públiques, han vist noves possibilitats d'oferir serveis a través d'aquesta eina: crear una col·lecció de les seves novetats a LibraryThing, afegir contingut de LT a l'OPAC de la biblioteca (recomanacions, tags, etc.). La meva feina consisteix a presentar què és LT, veure casos d'altres biblioteques que l'estan usant, èxits, fracassos, punts forts, punts dèbils i, en conclusió, fer recomanacions al respecte. Una de les tasques que considero claus serà posar-me en contacte amb altres biblioteques i parlar-ho amb ells (si teniu idees, contactes, coneixements al respecte seran molt benvinguts!!! per cert: algú sap si existeix la possibilitat de fer una cerca que et permeti veure totes les biblioteques que hi tenen una part de la col·leccio introduïda? No me'n surto).

L'allotjament, la ciutat i el país:
Això és Suïssa... està tot dit, no? je je. Preciós. I ric. I tot el que em queda per veure!

La pega:
Estic un pèl abandonadota al meu despatx, fent el meu informe. Anirem fent una mica de tour pels diferents departaments de la biblioteca, però de moment això encara no ha començat. Segona pega: crec que no tinc gaires possiblitats de proposar en què o a quin departament voldria participar (snif).

El futur:
A l'agost, aniré a treballar a una de les branch libraries, l'especialitzada en biologia i ciències ambientals, em sembla (Green Library), a fer alguna tasca relacionada amb el feedback dels usuaris. Ja us ho explicaré.

Records,
Aina MS

1 comentari:

  1. Aina,

    gaudeix de Suïssa i insisteix en demanar allò que t'interessi fer i aprendre. Un consell: busca estudiants en la teva situació per no sentir-te abandonada al despatx.

    ResponElimina