divendres, 18 de juliol del 2008

Pràctiques d'estiu a Toulouse

Hola a tothom!

Sóc l'Aina Homs i estic realitzant pràctiques d'estiu a la biblioteca de l'Instituto Cervantes de Toulouse.
Es tracta d'una biblioteca petita centrada en àmbit espanyol, on destaca especialment el fons d'enregistraments de vídeo i fons sobre cinema, i també les dues especialitzacions concretes sobre l'exili (diuen que la ciutat és la capital de l'exili republicà) i primeres edicions de Manuel Azaña (va morir prop d'aquí, a Montauban).

L'estada se m'està fent molt curta però estic aprenent moltíssim. En Javier, el director de la biblioteca, m'està ensenyant tot el que pot i es pot dir que ja he fet més o menys de tot: préstecs i devolucions, manteniment d'usuaris, catalogació amb IberMARC, col·laboració en esporgada i adquisicions, bibliografia...
La resta de personal que he pogut conèixer és molt agradable i en aquest sentit et sents molt ben acollit. Fins i tot un professor m'ha proposat de fer intercanvi lingüístic amb alguns dels seus alumnes (tot i que per qüestió d'horaris, vacances, etc. no ha estat possible).

Pel que fa a l'estada en general, estic vivint en un mig-soterrani molt acollidor que m'ha deixat un dels professors del centre, i que està situat a 1 minut de la plaça del Capitole (centre neuràlgic) i això em permet anar a peu a tot arreu.
La ciutat és fantàstica. Tot i que té més d'1 milió d'habitants no n'ets conscient, no hi ha aglomeracions, els edificis no són gaire alts, i a certes hores fins i tot hi ha silenci!
A més, s'ha conservat bastant la part històrica i hi ha moltes coses a visitar. A part d'això, aquest mes s'organitzen moltes activitats com ara festivals de música, cinema, teatre o dansa, però també la festa nacional (amb cercaviles nocturnes, castells de focs...), o una de les etapes del Tour de France, que aquí és tot un esdeveniment.

Vaig marxar amb una mica de por pel tema de la llengua, ja que el meu francès era bastant bàsic, però aquí parlen bastant obert i pausat, s'entén bastant bé i no estic tenint cap problema.

Per acabar, per qui estigui dubtant si marxar o no, us ho recomano. Al principi potser la novetat espanta una mica però de seguida t'hi adaptes, i al cap i a la fi, només és un mes. A part puc dir que n'he après molt de l'experiència, tant a nivell personal com professional.

Fins molt aviat!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada