dijous, 27 de juny del 2024

Erasmus a Nicòsia, Xipre

    

Hola! Soc la Sònia Vázquez, estudiant del doble grau Gestió d'Informació i Documentació Digital i Comunicació Audiovisual. El meu 4t any de carrera (2022-23), vaig cursar-lo a la University of Nicosia (UNIC), a la capital de Xipre, una illa que em va robar el cor des del primer moment.

Sempre m’ha agradat viatjar i viure noves experiències. Així doncs, després d’una bona temporada realitzant intensius d’anglès en una acadèmia, vaig tenir l’oportunitat de viure en un país on el bon temps, el sol, la platja i el menjar mediterrani hi regnaven. A més, en tractar-se d’una illa al sud de Turquia, vaig poder fer viatges realment econòmics a països ben diferents dels que estem acostumats, com Jordània, Israel, Turquia, Egipte, entre altres.


Imatges d'alguns viatges durant l'Erasmus

Imatges d'alguns viatges durant l'Erasmus

A la UNIC, vaig poder realitzar vuit assignatures de Comunicació Audiovisual, les quals eren molt pràctiques i interessants. Realitzàvem molts projectes, tant individuals com en grups, i sovint la universitat organitzava activitats i esdeveniments per a tots els estudiants. Aquestes activitats eren ideals per conèixer companys d’altres graus, la majoria d’ells també internacionals com jo. A Xipre, tot i que majoritàriament es parla grec o turc (oficial únicament en la part turca del país), també és oficial l’anglès. Per tant, a tot arreu on anava m’entenien perfectament.

Part grega de Xipre
Part grega de Xipre

Nicòsia és l'única capital del món dividida. Tot i que els conflictes entre turcs i grecs eren més que evidents, per als estudiants internacionals i els turistes, era un xoc cultural d’allò més curiós que no ens afectava gens ni mica. Al contrari, podíem travessar la frontera i visitar tota l’illa sense restriccions, i fins i tot adquirir menjar i diferents objectes més econòmics a la part turca del país. A més a més, els habitants locals d’ambdues parts eren realment hospitalaris, simpàtics i amables. Sens dubte, la millor experiència viscuda fins ara, i tant de bo poder tornar-hi aviat.

Part turca de Xipre
Part turca de Xipre


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada