dissabte, 13 de setembre del 2014

Estada i pràctiques 2014 a la Facultat de lletres de la Universitat de Porto


Em dic Mireia, primerament m’agradaria donar les gràcies a la Facultat de Biblioteconomia i Documentació de la Universitat de Barcelona i a la Facultat de Lletres de la Universitat de Porto, en especial a la Biblioteca de la Facultat de Lletres de la Universitat de Porto.

La meva elecció de fer les pràctiques a la Biblioteca de la Facultat de Lletres de Porto va ser perquè em vaig veure alhora atreta i encuriosida per la manera de fer i treballar en una biblioteca universitària. Estava convençuda que aquest lloc m’oferiria una oportunitat de fer diferents tasques i m’aportaria una visió diferent a la d’una biblioteca pública on havia tingut l’oportunitat de fer pràctiques anteriorment. I a banda de l’aspecte purament professional també estava interessada a conèixer la cultura de Porto.

Viatge cap a Porto

Bom dia, boa tarde, boa noite a tots!

El passat 30 de juny del 2014 vaig volar cap a Porto (Portugal). El viatge d'anada és més curt que el de tornada. És més directe respecte al de tornada ja que en arribar a Barcelona l'avió ha d'entrar una mica mar endins per donar la volta en direcció al Prat (això suposa uns 30 minuts més), cosa que no passa quan s'arriba a l'aeroport de Porto.

Residència

Em vaig allotjar en una de les cinc residències d’estudiants que té la Universitat de Porto, on es compartia habitació. Fins l’últim moment no vaig saber si m’allotjaria a la residència després de fer la tramitació, ja que a priori s’havien de concretar els estudiants que vindrien.

La residència era relativament nova i s’hi estava molt bé. Es diu residència Alberto Amaral.

Vista des de la finestra de l'habitació de la residència

Ciutat de Porto, el seu clima i la seva gent

Per tenir una visió general de la ciutat, us recomanaria agafar un dels tres busos turístics que s'ofereixen a la ciutat. Per exemple jo vaig agafar un bus turístic d'una empresa anomenada CitySightseeing de Portugal. L'autobús té dues línies, una blava i l'altra vermella, que fan dues rutes diferents per la ciutat. El preu és assequible: 13 euros si s'agafa únicament el bus i a vegades s'ofereixen promocions de bus + creuer + visita als cellers de vins, per 20 euros.

A la ciutat de Porto hi podem trobar llocs bonics de visitar com la Torre Dos Clérigos, la Casa de Serralves (un museu d'art contemporani), el Palacio da Bolsa, diferents cellers-museus dels vins que s'hi produeixen, la Casa de la Música, etc.

Durant els dies d’estar allà em vaig trobar amb un clima més fresc i plujós que a Barcelona. Als matins era habitual trobar-se boira, però després s’esvaïa.

La gent de Porto són amables i servicials i també els agrada que nosaltres ho siguem amb ells. Pel que fa a la llengua, he de dir que no em va suposar cap problema donat que les persones de Porto, en general, són gent que es fan entendre i t’entenen.

Vista de la ciutat de Porto

Pont Luis I

Tasques de les pràctiques

Les pràctiques les vaig dur a terme a la Biblioteca Universitària de la Facultat. És una biblioteca de sis plantes, gran i confortable, dedicada principalment a temes relacionats amb les carreres que es fan a la Universitat (d’humanitats...). La biblioteca està distribuïda en diferents espais (alhora també anomenats biblioteques) on cada espai conté fons de persones destacades que han tingut alguna vinculació amb la Universitat i que donaren els seus fons bibliogràfics a la biblioteca.

Abans de cada tasca em donaven indicacions de com desenvolupar-la tot introduint-me alguns conceptes i algunes nocions bàsiques i necessàries complementàries als meus coneixements.

Les pràctiques he de dir que se’m van fer amenes donat que anava canviant de tasques a fer segons els dies, de manera que mai repetia una mateixa tasca més d’una setmana. Les tasques que vaig realitzar van estar relacionades essencialment amb catalogació, introducció de dades en registres, ubicació de llibres/documents, servei de préstec, devolucions, préstec d’ordinadors portàtils, etc.

La meva estada allà m’ha estat molt profitosa i enriquidora tant pel que fa a l’àmbit professional com cultural. Des del punt de vista professional, he après nous coneixements i reforçat aquells apresos en relació a les tasques i als adquirits al llarg del grau. I des del punt de vista cultural he pogut viure i conèixer de primera mà les diferents vessants portugueses (gastronòmic, social, etc.).


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada