diumenge, 21 d’agost del 2011

Pràctiques d'estiu a Northampton

Hola, sóc el Gerard Llavall i escric des de la Universitat de Northampton.

Ja fa unes tres setmanes que vaig arribar i encara em queden uns dies per tornar a Barcelona.

El divendres 29 de juliol vaig agafar l’avió a l’aeroport del Prat amb destinació a l’aeroport de Heathrow. Des d’allà vaig agafar el metro de Londres fins a Euston Station on vaig agafar el tren cap a Northampton.

Al arribar allà, vaig haver d’esperar una bona estona per agafar l’autobús cap a Park Campus que és la zona de la universitat on estic allotjat i a on està la Biblioteca.

Vaig arribar esgotat i amb els braços destrossats de pujar les maletes per les escales del metro, ja que no hi ha ascensors.

Tot havia anat molt bé fins que vaig tenir la primera sorpresa, com ja m’imaginava.

Resulta que l'Oficina d’allotjament ja havia tancat quan vaig arribar i per tant no em podien donar les claus de l’habitació. Sort que el noi de la recepció ho va arreglar i em vaig allotjar durant tres dies a una habitació d’un edifici del campus, destinat a conferències.

Bé, finalment el dia 1 d’agost vaig poder allotjar-me a l’habitació que tenia reservada i vaig començar a treballar a la Biblioteca.

El personal és encantador i la Biblioteca enorme, més avançada que les biblioteques que havia vist fins ara a Catalunya. Sobretot a nivell d’innovació.

Cada dia faig tasques diverses i els companys m’ajuden en tot el que necessito.

Entre les tasques que faig, està la de crear i modificar registres de les pel·lícules passades a DVD, amb el programa Talis Alto, posar els llibres a les prestatgeries, posar els URL en els registres dels articles digitalitzats (Deep linking) amb el programa Talislist, canviar el tipus de préstec d’alguns documents, eliminar els números antics de les publicacions periòdiques, etc.

La veritat és que la idea que tenia, del funcionament de treball en una biblioteca, no tenia res a veure amb el que he vist aquí. Molt personal i cadascun pertany a àrees diferents. A més, l’ambient de treball és meravellós.

El cap de setmana passat vaig anar a Londres per veure els llocs més emblemàtics de la ciutat, encara que ja hi havia estat fa tres anys.

La ciutat de Northampton no està gens malament, és una ciutat tranquil·la i molt acollidora. L’altre dia vaig anar al cinema Vue a veure la preestrena de la pel·lícula The Inbetweeners.

La veritat és que aquesta experiència m’ha fet veure les coses d’un altra manera i a canviar moltes de les visions que tenia. A ser conscient de les dificultats que et pots trobar a la vida quan estàs sol, a com desenvolupar-me i relacionar-me en el treball, etc. també m’ha donat força per créixer com a persona i per encarar el meu futur.

Així que recomano sense cap dubte fer pràctiques a l’estranger perquè és una experiència molt enriquidora tant a nivell personal com professional.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada