dissabte, 3 de setembre del 2022

Pràctiques d'estiu a l'Instituto Cervantes d'Hamburg. Una experiència memorable.

Bones a tots i totes!

Em dic Ada Fernández, tinc 23 anys i aquest juny vaig graduar-me del doble grau d'Informació i Documentació i Comunicació (actualment rep el nom de Gestió d'Informació i Documentació Digital i Comunicació Audiovisual). 

L'any passat vaig gaudir de l'experiència Erasmus durant 6 mesos a Holanda (University of Twente) i va ser tan espectacular, que tan bon punt vaig tornar, ja vaig buscar altres formes de tornar a marxar. Va ser així com vaig veure l'oferta de pràctiques extracurriculars de la Universitat i vaig sol·licitar per fer-les a l'Instituto Cervantes d'Hamburg

Concretament, he desenvolupat les meves tasques a la biblioteca del centre, anomenada Biblioteca Sergio Ramírez. He treballat com a auxiliar de biblioteca i les meves tasques han estat molt diverses, aspecte molt positiu que m'ha permès aplicar el que he après a les aules, a la vegada que descobrir el complet que és el doble grau i com de ben preparats sortim. Cursar el doble grau m'ha permès participar tant en tasques més administratives i centrades en la biblioteconomia (creació de carnets, registre de socis, esporga, catalogació, captura d'exemplars, manteniment i localització dels fons bibliogràfics...) com en tasques més creatives i audiovisuals (creació de cartells, gestió de les xarxes socials, disseny de contingut digital, etc.).

La meva estança de pràctiques ha tingut una durada de poc més d'un mes. Vaig començar l'11 de juliol i van concloure el 25 d'agost. L'horari era el següent: de dilluns a dijous de 10.30 a 18.30 h, i els divendres de 10 a 14 h. Això m'ha permès gaudir també de la ciutat (que és molt agradable, bonica i plena de jovent i activitats diverses) i poder anar a classes d'alemany dos dies a la setmana a la tarda. Els caps de setmana, també he tingut oportunitat de visitar ciutats properes, gràcies també al fet que els mesos de juliol i agost, el tiquet mensual de transport (metro, bus, tren i regionals) estava rebaixat a 9 €, com a mesura per mitigar la inflació, especialment l'augment dels costos energètics, agreujat per la guerra d'Ucraïna i les amenaces de Rússia. A més, donada l'hora d'entrada, aprofitava els matins per sortir a córrer, llegir, anar a fer la compra o fer els deures d'alemany.

L'experiència ha estat molt positiva. M'ha agradat poder veure com funciona una biblioteca, experimentar en primera persona el tracte amb l'usuari, posar en pràctica tot el que aquests anys els professors i professores ens deien, adonar-me del potencial del doble grau i guanyar experiència en una altra ciutat europea. Si teniu al cap gaudir d'una experiència com aquesta, però no n'esteu del tot segurs; us aconsello que no us ho penseu! Com dic sempre, ens penedim més del que no fem, que del que fem. A continuació us deixo algunes fotos.


A l'entrada de la Chilehaus, edifici on està situat l'Instituto Cervantes d'Hamburg.


A Lübeck, en un daytrip amb una companya de pràctiques,
aprofitant el temps lliure i el tiquet mensual 9 €.

Rathaus (Ajuntament) d'Hamburg.

Amb els músics de Bremen, en un daytrip sola en cap de setmana.

Schanzenpark, Hamburg. Típic parc per fer el pícnic els dissabtes.

Chilehaus. Fun fact: L'Institut Cervantes d'Hamburg es va inaugurar en el 2009,
en l'edifici conegut com a Chilehaus, declarat en 2015 com a Patrimoni de la
Humanitat de la Unesco. Anteriorment, la sucursal es trobava a Bremen,
fins al 2006, quan es va traslladar a Hamburg.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada