dimecres, 16 de maig del 2012

Estada a l'ENSSIB de Lyon


Salutacions a tothom,

Tal com vaig prometre el mes d’octubre passat, us faré cinc cèntims de la meva estada a l’Enssib de Lyon, ara que ha finalitzat l’Erasmus i el Màster en Gestió de Continguts Digitals.

La veritat és que vaig marxar cap a França il·lusionada, però sense posar grans expectatives en la ciutat de Lyon, i em va sorprendre molt favorablement. Lyon és una ciutat preciosa, amb molts racons que et fan oblidar que estàs en una de les ciutats més importants del país veí, i la qualitat de vida que es gaudeix és immillorable. En el meu cas, compartia pis al centre de la ciutat i em desplaçava en bicicleta cap a la facultat, passant pel carril bici del costat del riu Rhône, i creuant el parc de la Tête d’Or. Més bucòlic impossible.



A la facultat em vaig relacionar més amb gent d’altres nacionalitats que els propis francesos, no es pot generalitzar, però molts tenen un punt d’arrogància, especialment per tot el que fa referència a sota els Pirineus, que fa difícil una bona entesa. Afortunadament també vaig conèixer gent fantàstica.

El nivell d’ensenyament de l’Enssib em va agradar, i es tocaven molts temes diversos dins una mateixa assignatura. El problema és que, de vegades, els aspectes més pràctics els passaven per un sedàs teòric una mica feixuc, i en alguna ocasió retrocedien en el temps de manera innecessària. Poso per exemple parlar del Gopher, el pas previ a la www, un gran desconegut de les noves fornades de professionals.

Coincideixo amb els alumnes que qualifiquen molt positivament una estada a l’estranger, però també m’agradaria fer esment en el fet que costa molt l’adaptació a la vida diària en tornar d’un Erasmus. És com despertar d’un somni i haver-se d’adaptar a la realitat a marxes forçades. Per això us aconsello que us doneu temps, aquesta gran experiència no us la traurà ningú.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada