divendres, 7 d’octubre del 2011

Erasmus a l'ENSSIB de Lyon

Salutacions a tothom,

Em dic Elisabet i estic a França acabant el Màster en Gestió de Continguts Digitals a l'ENSSIB (École Nationale Supérieure des Sciences de l'Information et des Bibliothèques) de Lyon.

L'ENSSIB és una escola de formació especialitzada per a bibliotecaris, l'única que existeix a França; per tant no s'ofereixen estudis de grau sinó màsters. Jo estic cursant dues assignatures del "Master Sciences de l’information et des bibliothèques" i redactant el TFE.

En general les col·laboracions es fan al tornar de l'estranger, per explicar l'experiència viscuda, però, si em permeteu, trencaré una mica la línia. El to dels escrits dels estudiants Erasmus acostuma a ser d'entusiasme, val molt la pena l'estada, però també és interessant saber què et pots trobar els primers dies.

En el meu cas, sóc la primera estudiant de la Facultat que va a l'ENSSIB, volia anar en alguna destinació de parla francòfona, i era una de les dues opcions que teníem per escollir els estudiants del Màster (l'altre és Brussel·les). En aquests moments porto dues setmanes, i és ara que estic començant a gaudir de l'estada, ja que l'adaptació no és fàcil, es troba a faltar poder-te expressar en la teva llengua i algunes petites rutines de la vida que has deixat enrere per un temps, et trobes gent que et vol ajudar, d'altres que et posen pals a les rodes... És a dir, que t'has d'espavilar perquè no et trobes el camí traçat, ni abans de marxar per la paperassa, buscar allotjament..., ni quan arribes per situar-te, conèixer l'entorn... però la motivació amb la qual has arribat et fa superar tots els obstacles.

Personalment tenia moltes ganes de viure aquesta experiència a l'estranger, però quan ets jove, o tens altres coses al cap, o no tens prous diners per mantenir-te (no cal dir que les ajudes no cobreixen les despeses), fins que un bon dia, quan ja no ets tan jove, dius: O ara o mai. I aquí em teniu fent el que jo anomeno un Erasmus senior.

Quan torni a Catalunya ja faré un resum més "bibliotecari" de l'estada, però ara ja us animo a plantejar-vos de viure una experiència així. Les convocatòries surten entre desembre i gener, per tant teniu uns mesos per anar madurant la idea ;-)

Salut!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada