diumenge, 9 d’agost del 2009

Greetings des de Lewisham, Greater London, UK

Bé, jo sóc en Carles Donaire, que cursarà el tercer curs de diplomatura a la Facultat. L'altre dia vaig saber de l'existència d'aquest bloc, i em van dir que se m'havia enviat una sol·licitud per a participar-hi i comentar la meva experiència a terres londinenques. Doncs bé, aquí estic de nou, entre ordinadors i teclats anglesos, sense accents i c trencada, però content de saber que les coses rutllen d'allò més bé a Lewisham.

Però Lewisham realment què és? Doncs es tracta d'un municipi ubicat a les afores de Londres, característic pel seu "clash" multicultural. És una de les zones més pobres de tot Londres, i tot i tenir cases residencials aparentment luxoses, la població d'aquí és molt pobra, i amb prou feines són alfabets. Antigament, pel que em varen explicar, es va construir Lewisham com a lloc exclusiu per a la població negra. I és que, quan voltes pels seus carrers, te n'adones que tot sembla estar fet per "black people". Malgrat això, aquí hi conviuen musulmans d'origen paquistanès, hindús, mexicans i anglesos, així que un passa més desaparcebut quan camina pels carrers.

Pel que fa al lloc on treballo, us podria dir infinitats de coses. Lewisham Libraries és un conjunt de 12 petites biblioteques de barri arreu de Lewisham i un centre de catalogació i adquisició (Library Resources Centre). El cert és que quan un entra a una biblioteca d'aquestes té la impressió de visualitzar la realitat que es viu a Lewisham, amb petites seccions especialitzades a l'aprenentatge de llengües (no només l'anglès), a buscar feina, i amb especial èmfasi a la zona per a infants, quasi bé més gran que la zona per a adults o de coneixements més generals. També pots adonar-te que aquí el pressupost va una mica escàs, amb prou feines hi ha procés d'esporgada ("weeding", en anglès), i els llibres estan molts vells i fets malbé, que es donen i deformen creant un autèntic caos en les estanteries.

Però malgrat això estic disfrutant molt amb el que estic fent. Per no estar fent sempre el mateix, i anar aprenent coses, estic tres dies al centre de catalogació revisant i modificant registres bibliogràfics i als dos dies restants treballo per a la Lewisham Library, que fa de capdavantera del sistema bibliotecari del municipi. Aquí hi faig diverses tasques, des de la pròpia col·locació de llibres a l'estanteria, a omplenar formularis per a nous usuaris, fins a fer préstecs i devolucions o servei a domicili. El cert és que hi ha molta feina a fer, i a vegades això desanima una mica, però s'hi respira un esperit de voler millorar la situació que se't contagia, i això m'agrada.

La pregunta és si ho recomano a algú. Possiblement un no adquirirà nou aprenentatge de com funciona una biblioteca, però sí un pot visualitzar, pot crear-se una nova perspectiva de la situació en què es troba una biblioteca de barri en una zona pobra d'Anglaterra. Està clar que no és la British Library, però per a mi resulta recomfortant aquesta estada, i estic disfrutant molt.

En fi, espero que això hagi estat de bona ajuda :)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada