dimarts, 16 de setembre del 2008

Aina Giones. Mòbils BiD. Washington


Sóc l'Aina, estudiant de llicenciatura i aquest estiu he estat 2 mesets a Washington DC, treballant a la biblioteca de l'Inter-American Development Bank.

Washington té la fama de ser una de les ciutats més perilloses dels Estats Units, i en part ho és, però si et comportes com ho faries a la teva ciutat no té perquè passar res (aniries per exemple a les 3 am del matí pel barri xino? no, doncs ja està! =) però cal anar amb compte. És la capital política dels EUA i això es nota en la pila de memorials que hi ha dedicats als presidents, la seguretat a segons quines zones, la bandera... crida força l'atenció; si podeu estar-hi pel 4 de juliol, és també una experiència. Washington és una ciutat moderna, acollidora, amb gent extraordinàriament ben educada i ben ubicada per fer excursionetes. Sortidetes com Baltimore, Alexandria, Arlington, Nova York i Filadèlfia són ciutats que es troben "a la voreta" i s'hi pot arribar amb transport públic o autobús de línia. Un dels avantatges que vaig trobar de Washington i no d'altres ciutats com Nova York és que gran part dels museus importants de la ciutat (els Smithsonians) són gratuïts, cosa que va bé per a la butxaca i més encara com està el tema del dòlar-euro.

Abans de seguir voldria dir que si algú s'anima i tria de cara a l'any vinent un centre als Estats Units (cosa que ho recomano plenament, jo repetiré si puc :P, m'he endut una sorpresa molt agradable dels americans!!) li recomanaria que es fes el visat G4 abans de sortir d'Espanya. Ara ho explico rient però al seu moment no em va fer gens de gràcia... la qüestió és que vaig entrar als EUA amb visat de turista però un cop allà, malgrat que la feina del Banc fos no remunerada, em van dir que necessitava el visat G4 per treballar als EUA, així que vaig haver de sortir del país per fer-me'l!! Això no et passa si et quedes a casona, eh! hahaha Les opcions eren:
a) Tijuana. Mèxic b) Toronto. Canadà c) Nassau. Bahames

L'opció era òbvia, no??? De dret cap a les Bahames!!! Sí!!!! Ohhhhh i em va encantar... Déu meu, que bonic! Platges com les de les revistes de viatges: sorra blanca, palmeres, aigua cristal·lina, allò semblava el paradís. Conclusió: una setmaneta a les Bahames i el visat G4 a la bossa!! (no sé si això ho farien tots els centres, la veritat és que vaig tenir molta, moltíssima sort que em donessin aquesta opció, però millor no jugar-se-la! i anar a Madrid a fer-se la G4, amics).



Les feines a la bibloteca van ser interessants i variades, vaig demanar estar al taulell d'informació, així que em va tocar atendre tots els usuaris que creuaven la porta, fer préstecs, donar d'alta usuaris, fer préstecs interbibliotecaris, ajudar a fer cerques bibliogràfiques i col·laborar en diferents projectes de la biblioteca; tot a més en programes que no havia tocat o coneixia d'esquitllada (SFX, Aleph i Ariel). L'equip que em va acollir, increïblement amable, atent, pacient i encoratjador amb mi i les meves idees. Aprofitant l'avinentesa del canvi de sistema de les biblioteques de Catalunya i del nou disseny de la biblioteca Felipe Herrera els
vaig fer una petita presentació d'un quart d'hora de les diferències entre l'antic i el nou opac, sobre un exemple pràctic de la biblioteca de la Universitat Politècnica de Catalunya. En fi, van quedar encantats i van treure idees pel disseny del seu futur opac, així que l'aprenentatge va ser mutu, i de certa manera vaig poder posar el meu granet de sorra. Ah, una de les tasques en què més vaig disfrutar va ser la de fer una visita a la biblioteca dels BidKids, faristel·les dels treballadors/es del Banc (criatures entre 3 i 4 anys!!!). Si us interessa saber més del que vaig fer durant el dia a dia tinc un bloc dedicat a l'experiència a Washington.

Ha estat una experiència innoblidable, he conegut i viscut (perquè m'estava en un hostel) una pila de gent molt interessant que m'han fet que tingui ganes de repetir i repetir i repetir i repetir aquesta experiència! Ah, com no... a DC, Washington DC, hi ha la Library of Congress, hi vaig anar un parell de cops. Com a constància us deixo una foto:
I res més, us encoratjo a visitar Washington DC i els Estats Units a aquells qui mai ho heu fet... els americans que vaig conèixer són gent molt amable, agradable, amb un sentit de l'humor molt especial, que t'ajuden i volen passar una bona estona. A part, tots ells, i en dono gràcies, m'han ajudat a foragitar una pila de prejudicis que tenia al cap sobre la societat americana.

Aina Giones Valls

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada