dijous, 19 de setembre del 2013

Pràctiques d'estiu 2013 London - Idea Store



Hola a tothom!

Em dic Gerard Marquès i havent acabat 2n del Grau d'IiD vaig ser admès a les pràctiques d'estiu a Londres als Idea Store. A continuació us explico la meva experiència sobretot enfocada per tal que el proper estiu (i a l'altre), un suposat estudiant disposi d'una referència útil per valorar si sol·licitar o no aquesta estada de pràctiques d'estiu (summer internship).

Primer de tot, donades les circumstàncies en les que ens trobem (estiu 2013), d'entrada, no hi ha hagut possibilitat d'ajuts econòmics per a les pràctiques d'estiu. Així, el cost total d'aquestes estades va ser lleugerament superior als 1.000 €:
- vols (200 €)
- allotjament (665 €)
- dinars (210 €)
- transport (80 €)
- + oci

*Els vols els vaig fer amb Vueling. Londres és una grandiosa ciutat amb múltiples aeroports, per tant, recomano dedicar un dia sencer a cada viatge (podem aterrar com a Girona respecte Barcelona i fer aquest trajecte amb metro perfectament). Lògicament, el preu dels vols podria ser molt més barat, però pràcticament fins a un mes abans de marxar no haureu pogut concretar tots els quès del conveni.

Això també afecta a l'allotjament. Jo vaig optar per una residència d'estudiants amb mitja pensió (http://www.lhalondon.com/uk/pages/hostels/Bowden-Court.aspx). L'esmorzar consistia en torrades amb mantega o melmelada i cereals, i als àpats mai hi faltava la patata (ja sigui fregida o bullida), etc. Jo complementava els àpats que m'oferien amb menjar comprat o portat de casa però les noies, (que sovint mengeu menys), no us quedareu amb gana; això sí, el menú era repetitiu!

Per altra banda, cal entendre que una nit en un hostal fora del centre (a l'extraradi) em va costar 30 lliures i que cada nit amb mitja pensió en aquesta residència em costava 16 (habitació compartida amb 2 persones més); (a més a més, estava al barri de Notthing Hill, gens perillós).

Finalment, dinar bé us costarà; els amants del menjar guarro estareu encantats amb Londres i els que vulgueu cuidar la dieta l'odiareu; i pel que fa al transport, el més econòmic és agafar una targeta tipus T10 (viatges indefinits per x zones: un viatge unitari costava uns 6 €, una targeta setmanal de viatges indefinits 30 €).

Passo ara a descriure en si les pràctiques d'estiu. Els Idea Store són unes biblioteques interessants a descobrir: bàsicament, la seva història (el motiu de la seva creació), es deu al poc rendiment de les biblioteques tradicionals. Així, en el barri de Tower Hamlets, es va plantejar la possibilitat de remodelar el sistema bibliotecari. D'aquesta manera, la diputació-ajuntament de Tower Hamlets va crear els Idea Store. Els Idea Store no són biblioteques, són Idea Stores. Actualment, al barri de Tower Hamlets pràcticament ha perdut totes les seves biblioteques tradicionals.

Els Idea Store han donat prioritat a l'estètica de l'edifici i mobiliari (miren de semblar una llibreria, disposició de llibres, mobiliari, il·luminació), no hi treballa personal format en IiD ni res semblant, qualsevol hi pot treballar, segueixen un quadre d'horaris i a cada hora canvien la tasca a realitzar (de manera que tothom fa totes les funcions: hora del conte, atenció al mostrador, tractament del catàleg, ordenar prestatges, fer de cap responsable, etc.). Jo vaig realitzar totes les tasques que no comportaven una gran responsabilitat: atenció al públic, ordenar estanteries, hora del conte, treballs en les diferents seccions (infantil, juvenil, adult i informàtica).

Vaig ser molt ben acollit i vaig visitar diferents Idea Stores, ara bé, és una experiència que més enllà de les 2 setmanes es torna repetitiva.

Qualsevol cosa,
gerardmarquescalva@gmail.com o Facebook gerard marques germar

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada