diumenge, 15 de setembre del 2013

Pràctiques d'estiu a Chicago!


Hola a tothom!

Sóc Aina Borràs, alumna del grau que enguany he tingut l'oportunitat d'estar durant les pràctiques d'estiu a l'Institut Cervantes de Chicago. A continuació us faré un tastet de la meva estança a Chicago.

Skyline de Chicago des del llac Michigan
Millenium Park. Jay Pritzker Pavillion

La ciutat

Aquest viatge era la meva primera visita als Estats Units i, només arribar a la ciutat, vaig quedar al·lucinada per l'enormitat de tot el que m'envoltava, els edificis, els carrers, la gent... Però Chicago té la particularitat que, malgrat ser una gran ciutat, et sents com a casa, la gent és amable i la vida de barri que caracteritza la ciutat s'acosta bastant a la vida a qualsevol poble mediterrani.


El porxo de casa meva a Chicago
Trobar allotjament a la ciutat és complicat perquè no deixa de ser una gran ciutat (The Second City), i a això es suma el fet que és una ciutat amb moltes universitats (potser si hi hagués anat al juliol, hauria estat més fàcil trobar alguna residència d'estudiants, però a l'agost i setembre és impossible). Tot i així, al final vaig aconseguir llogar una habitació a un dels barris més carismàtics de la ciutat, Ukranian Village, en un apartament amb un porxo preciós i amb una gran companya, la Heather, que m'ha integrat completament al seu grup d'amics (Yeah guys, my English is improving! Us recomano molt la convivència amb gent d'aquí per poder practicar l'anglès.)
Field Museum. Sue
Art Institute of Chicago

Una altra característica a destacar de la ciutat és la quantitat d'activitats que es poden arribar a fer durant un dia (a l'estiu, clar, a l'hivern Chicago és una panna de glaç que els chicagoans denominen The Windy City): cinema, teatre, música, bicicletades, carreres, festes de barri, concerts... De moment, el més destacable que he fet ha estat les visites a Millenium Park, al Field Museum (on tenen la Sue, les restes de Tyrannosaurus Rex més grans i ben conservades del món), l'Art Institute of Chicago, la visita a la platja el Labour Day o "dia de les barbacoes", diversos concerts de jazz i blues, una pel·lícula de cinema mut amb la música en directe al Music Box Theatre...

Ah! I si veniu per una temporadeta la bicicleta és el mitjà de transport més ràpid i còmode. Al ser Chicago una ciutat més o menys plana, us podeu desplaçar sense dependre de res més que la força motora de les vostres cames. Amb l'avantatge afegit de poder gaudir molt més de la ciutat i descobrir alguns dels racons amagats que d'altra manera no veuríeu.

Biblioteques a Chicago

Antic catàleg de la Newberry Library
Quant a biblioteques, n'he visitat un bon grapat i he agafat moltes idees, però no us sabria dir quina m'ha agradat més, perquè cadascuna tenia alguna cosa especial... (Harold Washington Public Library, Newberry Library, Joe & Rika Mansueto Library de la Universitat de Chicago...)

University of Chicago. Mansueto Library
Destacaré sobretot la visita a la Newberry Library on, amb l'ajuda de la Kelly Kress, arxivera de la biblioteca,  vàrem reconstruir la vida d'una ballarina de dansa oriental que havia ballat a l'Exposició Universal de Chicago de 1893. La Kelly, a més, em va ensenyar alguns dels tresors que tenen a la biblioteca. Encara em cau la llagrimeta quan hi penso!

La visita a la Mansueto Library també va ser al·lucinant perquè un dels bibliotecaris em va mostrar com funcionava una biblioteca que té el seu fons soterrat (els usuaris no hi tenen accés directe).

La meva feina a l'Instituto Cervantes de Chicago

A la biblioteca de l'Instituto Cervantes em vaig trobar amb la millor acollida, el bibliotecari Salvador Vergara i la becària Ana Calvo, companys de la majoria d'aventures i desventures a Chicago. 
 
La meva tasca a la biblioteca ha estat plantejar una campanya de màrqueting per promoure l'ús dels recursos electrònics entre els usuaris de la biblioteca (ebooks, audiobooks, bases de dades...) i realitzar alguns materials de suport a la campanya (cartells i materials divulgatius i tutorials per explicar als usuaris com utilitzar aquests materials). Els tutorials encara no els hem penjat a la web perquè estan en procés, però us mostro alguns dels cartells que vaig fer.

A més, al final de la meva estança a la ciutat vaig proposar al Salvador de sumar-nos a la Banned Books Week que celebren moltes biblioteques públiques dels EUA. Amb aquesta finalitat hem fet una selecció de llibres d'escriptors hispanoamericans que en algun moment han estat prohibits o censurats, i s'exposaran a la biblioteca cadascun amb la seva història particular.

I fins aquí un resum molt breu del meu viatge a Chicago, esper que us animeu a visitar aquesta ciutat fantàstica i que les meves indicacions us serveixin d'orientació.

Fins aviat, ens veiem per la Facultat!



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada