L'Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR) ha convocat un premi per al disseny del cartell i del tríptic oficials per difondre la convocatòria d'ajuts de mobilitat internacional de l'estudiantat per al curs 2011-2012. Les propostes es poden presentar fins al 14 d'octubre de 2010. Tota la informació sobre la convocatòria a: http://www10.gencat.cat/agaur_web/AppJava/catala/a_beca.jsp?categoria=altres&id_beca=16883.
Experiències de mobilitat d'estudiants de la Facultat d'Informació i Mitjans Audiovisuals de la Universitat de Barcelona
Objectius i normes del blog
divendres, 30 de juliol del 2010
dijous, 29 de juliol del 2010
Guies de conversa: una eina de suport per a llengües estrangeres
Avui volem referir-nos a un d’ells que pot resultar d’interès als destinataris d’aquest bloc: les guies de conversa universitària.
Es tracta d’una col·lecció de vocabularis senzills, pensats per als estudiants que fan estades temporals a la UB i que provenen d’una àrea lingüística que no és la catalana. Però també són útils per als estudiants de parla catalana que han de viatjar fora. Són eminentment pràctics, dissenyats per trobar l’equivalència d’aquelles paraules i frases que més habitualment els estudiants es troben en la seva vida quotidiana.
De moment hi ha publicades guies de conversa en les llengües següents:
Alemany-català
Amazic-català
Anglès-català
Àrab-català
Castellà-català
Català-castellano-aranés-euskara-galego
Francès-català
Italià-català
Japonès-català
Neerlandès-català
Polonès-català
Portuguès-català
Rus-català
Xinès-català
Totes elles estan disponibles gratuïtament en línia; podeu veure-les a partir d’aquí: http://www.ub.edu/enllaca/marcs/marc_cataleg.html (en la versió en línia, a més, es poden sentir arxius de so amb la pronúncia de les paraules).
I si les voleu comprar en format paper, tenen un preu de 9 euros cadascuna.
Cada any els Serveis Lingüístics de la UB obsequia amb una guia d’aquestes a tots els nostres estudiants que marxen a l’estiu a fer pràctiques a l’estranger, la qual cosa mereix ser reconeguda i agraïda.
dimecres, 28 de juliol del 2010
Oportunitats a Alemanya amb Consejería de Trabajo.de
Avui volem posar-vos al corrent de les ajudes facilitades des de l'Ambaixada d'Espanya a Berlín (concretament, des de la Consejería de Trabajo) de cara a desenvolupar activitats professionals a Alemanya, de manera que no cal que us recordem com el domini absolut de l’alemany és una condició desitjable. Entre els recursos que s’ofereixen vinculats a la nostra òrbita (cultura i educació) en destaquen aquests tres que tot seguit citem: (com és evident, tots tres enllaços es troben redactats en alemany):
Llocs de feina relacionats amb els àmbits de l’art, la cultura i la gestió
Bossa de treball per a mestres, professors i organismes gestors de cursos de capacitació
Feina a universitats
Tot facilitant-vos l’enllaç original, ens acomiaden fins la propera entrada: http://www.consejeriadetrabajo.de.
dimarts, 27 de juliol del 2010
Pràctiques d'estiu: Instituto Cervantes [Chicago] (I)
Com podreu imaginar, el que més èxit té són les pel·lícules en DVD, que fins i tot un servidor ha agafat en préstec algun cop.
El cap de la biblioteca, Salva, m'ha ajudat moltíssim en tot, donant-me llibertat i deixant-me triar quines tasques dur a terme. Principalment estic atenent els usuaris, activitat que m'encanta i, ara que ja he après a desmagnetitzar correctament els documents, puc dir que se'm dóna genial. També m'encarrego de dinamitzar la biblioteca mitjançant la creació de tutorials i amb la creació de guies de lectura en un format diferent a l'habitual...
També he visitat la biblioteca pública més gran de la ciutat i que es menja amb patates qualsevol catalana: la Harold Washington Library:
La tinc creuant el carrer de la residència però només hi he estat un parell de cops. Impressionant és poc. A part de tenir un hall gegant, com si fos un museu, quan entres a les sales veus que hi ha escales mecàniques per a pujar els pisos, perquè en total crec que són 6 pisos plens d'informació i ordinadors i taules i personal al taulell disposat a ajudar. Les cues per fer el carnet semblen les cues per sortir del país, i tenen un vigilant de seguretat que ho vigila tot a l'entrada.
Però el que més em va agradar va ser la sala multimèdia per a adolescents que tenien. Per tal de fomentar les relacions socials, amb la cultura i per desenvolupar talents, tenen una aula gegant a nivell de carrer en la qual els joves poden utilitzar PC, Mac, tocar música, jugar a videojocs, veure pel·lícules. I era ben ple! Em va agradar molt aquesta iniciativa i crec que hauria d'exportar-se.
La resta de la ciutat és espectacular. Combina amb perfecció l'arquitectura, amb uns gratacels impressionants (el més alt del país és aquí, l'antigament coneguda com a Sears Tower, ara Willis Tower) amb la natura (immensos parcs separen l'skyline del llac Michigan).
El transport públic és molt còmode i on no arriba el metro t'hi porten uns autobusos molt ràpids i freqüents. Les millors són les línies taronja i marron, perquè són descobertes, i creuen la ciutat pel mig. Quan hi ets, fa la sensació que ets a una muntanya russa. Tot i que no em fa tanta gràcia quan passa a sota de la meva habitació...
El riu és preciós, i m'hauria agradat ser-hi per St. Patrick, que el tenyeixen de verd. També he visitat el camp dels Cubs, que són l'equip de beisbol, una mica desafortunat ja que no guanya mai res, però els seus aficionats els animen encara més. A prop d'aquesta zona és el barri gai, molt viu i tolerant, amb uns bàners multicolors que ens recorden on som i amb una cambra de comerç molt popular per l'ajuda i el suport que proporciona al col·lectiu.
Tot i que no sigui d'aigua salada, Chicago també té platja, i vaig poder fer-hi una passejada, i era força atapeïda, perquè la calor que s'ha viscut aquest juliol no era normal. Ni els pitjors estius catalans! Però cal dir també que ells pateixen un dels hiverns més durs, amb temperatures exageradament baixes que obliguen els ciutadans a fer vida d'interior, ja sigui a la feina, a casa, o als centres d'oci.
El Chicago Theatre és ben conegut arreu del món. I, casualment, durant la meva estada, hi va actuar un element molt conegut per tots nosaltres:
dilluns, 26 de juliol del 2010
Troba la teva oportunitat mitjançant Ploteus
Impulsat des de la Comissió Europea, Ploteus és un interessant recurs en línia mitjançant el qual tant estudiants, professors o senzillament gent que busca ampliar la seva formació, podran trobar aquella oportunitat que fa temps que estaven buscant per tal de fer realitat el seu desig d’estudiar a l’estranger. El ventall de possibilitats a escollir és força ampli, ja que els possibles destins cap a on un pot dirigir-se responen a cadascun dels països integrants de la Unió Europea, així que no teniu cap excusa que us permeti dir que no n'hi cap que us faci el pes.
La finalitat del portal no és altra que la d'assessorar estudiants (siguin quines siguin les seves circumstàncies), de manera que fonamentalment estem parlant d’un servei que proveeix oportunitats de cara a formar-se i no pas trobar cap activitat remunerada a curt termini. La presentació del web és molt bàsica i elemental –a més d’estar disponible en més de vint idiomes– i tan sols accedint a l'enllaç que us facilitem, veureu com n’és d’intuïtiu i còmode d’explorar.
http://ec.europa.eu/ploteus
divendres, 23 de juliol del 2010
Amplia el teu horitzó professional amb Monster
Monster és una destacada companyia nord-americana d’abast mundial especialitzada en la cerca d’ofertes de treball a Internet. Així doncs, l’empresa és qui posa les bases per a la primera presa de contacte entre el treballador i l'empresa (de qualsevol nivell o àmbit), que en darrera instància seran aquells que convinguin o no la futura relació laboral entre les parts. No cal oblidar que estem parlant d’una empresa que opera al voltant de 50 països, de manera que ni la manca d’ofertes ni tampoc la diversitat del destí no seran precisament allò de què ens puguem queixar.
Finalment, una vegada que hagueu completat el registre i hagueu penjat el vostre currículum per a la posterior consulta a càrrec de les empreses, només us caldrà esperar a veure quina és la resposta que rebeu per part de les companyies interessades en el vostre perfil i prendre la decisió d'escollir què és allò que més us convé. No oblideu que igual que els treballadors busquen la seva oportunitat, les empreses també fan el mateix a l’hora de rastrejar el portal tot mirant de trobar el candidat ideal per treballar amb ells, així que no deixeu passar l’oportunitat si és que us tempta la idea de treballar en altres països.
A continuació us facilitem l’enllaç que us conduirà immediatament a Monster: http://www.monster.es
dijous, 22 de juliol del 2010
Àustria i Letònia necessiten professors d’espanyol o anglès
Avui ens plau informar-vos d’una nova oferta que podria resultar força interessant per a molts aquells de vosaltres que teniu en ment la possibilitat de conèixer món, alhora que amplieu currículum. L'oferta en qüestió, impulsada a través del projecte de la Unió Europea “Joventut en Acció”, està destinada a tots aquells que desitgeu portar a terme una estada de voluntariat (compresa entre 10-12 mesos) a Àustria (6 places) o Letònia (12 places). Com que sabem que sovint hom necessita una petita empenta per decidir-se a fer el pas, tot seguit us en fem cinc cèntims del detalls de les condicions:
-Activitat laboral consistent en 20/30 hores setmanals.
-Allotjament i manutenció coberts.
-Classes gratuïtes de l' idioma oficial (alemany o letó).
-Dotació: Àustria (110 €/mes) i Letònia (80 €/mes).
-El 90 % del costos del bitllet els assumeix la Unió Europea.
D’altra banda, cal satisfer els següents requisits per tal d’optar a alguna de les places:
-Tenir una edat compresa entre els 18 i els 30 anys (ambdós inclosos).
-Una fotografia recent (cas que hagin de anar a buscar-vos a l’aeroport).
-Mostrar interès real en el projecte que està duent a terme.
-Tramitació del vostre CV, com també de la carta de presentació que expressi el per què de la vostra decisió, a la següent adreça electrònica: office.ahd@gmail.com
Finalment, volem fer-vos constar que no és estrictament necessari que presenteu cap document de caràcter extraordinari o cap tipus de qualificació acadèmica. Com apuntàvem ara fa un moment: només cal que hi adreceu el vostre currículum, i evidentment, expressar quina és la destinació que heu escollit!
Tanquem la comunicació recordant-vos que la data màxima per fer la sol·licitud és l’1 d’agost, de manera que encara teniu una setmana i escaig per dir-hi la vostra!
Per a més informació: http://xa.yimg.com/kq/groups/6852057/1450255035/.
dimecres, 21 de juliol del 2010
Pràctiques d'estiu a Cardiff
Hola!
Ja porto quasi 3 setmanes a la ciutat i m'encanta!! La biblioteca on treballo és molt familiar. Dóna servei als professors i estudiants de l’Escola de Música, a més d'usuaris externs. Tot i ser molt tranquil·la durant l’estiu, sempre ve algun usuari incondicional per consultar el fons especialitzat, mirar alguna revista o xerrar una miqueta.
Estic participant en diferents projectes com donacions de materials, reorganització de les publicacions, compilació d'informació per fer guies d'ús... També he visitat altres biblioteques i vaig assistir a una conferència. Totes les meves companyes m'han integrat molt bé, estan totalment disposades a ajudar amb l'idioma, confien en la meva tasca i em tenen en compte en les decisions dels projectes que es duen a terme... i a més són molt divertides, sempre amb tasses de te o cafè i somrient d'un lloc a l’altre de la biblioteca! Tinc ganes que arribi dimarts que ve... que farem un fish&chips!!
Vull destacar també tot el que ha fet la Sonja, la tutora de les pràctiques, per la meva adaptació, tant dins de la biblioteca com fora. Hem visitat llocs, hem anat a veure "Much ado about nothing"... genial!! Sempre es preocupa per com va tot!
Quan no treballo, passejo pel centre, pels voltants, per allà on puc o agafo el tren. Cardiff és una ciutat molt tranquil·la (almenys en aquest mes) i molt agradable d'explorar. Molt a prop es poden visitar pobles amb platja (amb l'aigua molt freda) i també el parc nacional Brecon Beacons. Amb una mica més de temps, Londres queda a unes 2 hores de tren, Bath a 1 hora, hi ha un munt de coses per fer!
De la pròpia ciutat destaco la badia, el castell, el museu, la biblioteca central...!!
Ai, aiii, que només em queden 10 dies!!!
Objetivo Bruselas: un bloc necessari si vas a la capital d'Europa
Tal com vam anunciar en una entrada anterior, Mòbils BiD s'ha vist distingit amb un dels premis del Concurso Espacio Blog Europa, que per segon any consecutiu ha organitzat la Delegació a Espanya de la Comissió Europea. Concretament, ha obtingut el guardó al millor bloc en la categoria «Erasmus». Però no l'ha rebut sol: un altre bloc, titulat Objetivo Bruselas ha estat premiat en la mateixa categoria, ex aequo. Aquí el podreu consultar: http://objetivobruselas.blogspot.com/.
El premi va consistir en un viatge a Brussel·les per visitar les institucions europees, on tot el grup de premiats fou rebut per diferents responsables, que els oferiren diferents xerrades. Sobre aquest viatge ja vam publicar una entrada anterior. Durant aquesta estada vam tenir l'oportunitat de conèixer els responsables d’Objetivo Bruselas.
En la foto següent podem veure, d'esquerra a dreta, Jorge Gutiérrez, Alberto Pascual i Ricardo Blanco:
Vegem el que ens explica Alberto Pascual, el seu principal responsable.
Alberto, en primer lugar, quiero agradecerte la entrada que dedicasteis hace unos días a Mòbils BID en vuestro blog. Cuéntame brevemente en qué consiste vuestro blog, Objetivo Bruselas.
Objetivo Bruselas es un blog que nació, como su nombre indica, con el objetivo de ayudar a toda la gente hispanohablante que llega a Bruselas por diversos motivos, pero principalmente por programas de movilización como Erasmus, becas Leonardo, becas para trabajar en el Parlamento o en la Comisión… Aún así, prácticamente cualquier persona que comienza una nueva vida en la ciudad tiene la posibilidad de encontrar la información que necesita.
Cuando llegamos a una nueva ciudad es muy difícil encontrar piso, saber cómo funciona el transporte público, cómo crear una cuenta bancaria o cuáles son los mejores supermercados de la ciudad. Así que nosotros somos como una brújula, una guía que ayuda a los hispanohablantes a poner su particular pica en Flandes y no morir en el intento.
El blog se divide en varias secciones y cada una ayuda a su manera al recién llegado. Tenemos una «Guía del Superviviente» donde se puede ir encontrando información práctica para comenzar una nueva vida en la ciudad: desde el momento en que coges un avión hasta que llegas a Bruselas.
También tenemos entradas dedicadas a la cultura de la ciudad, actos que pueden interesar a la gente y sobre todo historias de personas que han comenzado su vida aquí y cuentan su experiencia para que la gente vea que Bruselas es una opción por la que apostar.
Pero hay muchas más cosas que ofrece la página que animo a la gente a que sean ellos quienes la encuentren.
¿Quiénes sois los que lo lleváis, y desde cuándo?
Hace casi 6 meses que comenzamos el blog como una iniciativa que se me ocurrió para complementar el trabajo que se hace en el programa de radio que llevábamos en Radio Alma (101.9) de Bruselas. De manera que lo que se escuchaba en la radio se pudiera seguir también en Internet y la gente tuviera oportunidad de rescatar toda la información que habíamos utilizado en la emisión.
La idea surgió porque yo también era un recién llegado a la ciudad y veía que faltaba un servicio diario dirigido directamente a hispanohablantes que comenzaban una nueva vida y que también fuera de interés para quienes estaban ya en la ciudad, así que unimos la cultura y la información social y surgió el programa de radio, que desembocó en el blog por el que hemos ganado el premio.
En el programa me ayudaban de manera activa Jorge Gutiérrez y Ricardo Blanco, copresentadores y técnicos en la radio, que han aportado gran parte de la información que usamos y por supuesto su voz en gran parte de las entradas del blog, que corresponden a los diferentes programas que hemos ido haciendo. Y yo soy el autor material del diseño del blog, de mantenerlo diariamente, actualizar las diferentes entradas, contestar a la gente que nos pregunta sus dudas y de conseguir que haya un seguimiento no sólo del blog sino de su página fan en Facebook (http://www.facebook.com/objetivobruselas).
Somos un servicio público y queremos que la gente se sume a nuestro proyecto para seguir ayudando cada vez a más gente.
Bruselas tiene fama de ser una ciudad un tanto gris y aburrida. Seguro que vuestro blog ayuda a descubrir sitios interesantes y divertidos, ¿no es así?
Es una de la cosas que pretendemos. Esa fama de la que hablas también la escuché yo antes de venir, y cuando llegué, en pleno invierno, me dije, ¿Qué hago aquí? Pero como siempre decimos en el programa, la ciudad más que para visitarla, es para vivirla día a día. Eso te hace dar cuenta de la cantidad de actividades que hay para hacer; había fines de semana que era imposible acudir a todos los actos que se organizaban en la ciudad: desde festivales de música, de cine, de teatro…
Nuestro objetivo es tirar ese mito y mostrar a los recién llegados que aquí no hay tiempo para aburrirse y que todos los días se puede hacer algo en la ciudad. Lo que sí que es cierto es que los inviernos son tan duros en la ciudad que los bruselenses aprovechan el buen tiempo para salir a la calle y hacer todo lo que el frío no les ha dejado. Así que recomendamos las fechas de marzo-abril en adelante para acudir a la ciudad. Y si eres estudiante, en todo el curso verás el cambio que sufre la ciudad, pero una cosa es cierta, más que echarte para atrás, engancha.
Lo original es que vuestro blog se complementa con un programa de radio, ¡en Bruselas y en castellano! Cuéntanos un poco cómo surgió y en qué consiste.
Yo acabo de finalizar una beca Leonardo en Bruselas que me permitía trabajar en una radio local de Bruselas que habla cinco idiomas (italiano, portugués, griego, francés y español). Tenía la oportunidad de hacer un programa en castellano de la temática que quisiera y se me ocurrió hacer una emisión que ayudara a gente que se encontraba en la misma situación que yo y tuviera las mismas dudas y programa a programa he ido conociendo más la ciudad y lo que ofrece. Así que Objetivo Bruselas me ha ayudado a enamorarme de la ciudad.
Jorge Gutiérrez me ayudaba a copresentar el programa de manera desinteresada, porque la radio es asociativa y nadie se lucra por ayudar en ella. Así que me ha ayudado de manera desinteresada a sacar el proyecto adelante. Ricardo Blanco, por su lado, también es becario de Radio Alma y se unió al proyecto para echarnos una mano, y el resultado ya lo podréis ver que ha sido muy bueno y quiere seguir siéndolo.
El programa se emite todos los martes de 7 a 8 de la tarde y es el primer lugar donde creamos el programa, que posteriormente cortaremos en diferentes piezas y que se vuelca en el blog a lo largo de la semana con diferentes posts. Así siempre hay contenidos que ofrecer a nuestros oyentes y seguidores a través de Internet.
Desde luego que con el blog y el programa de radio prestáis un servicio muy útil a los estudiantes desplazados a la capital de Europa. ¿Tenéis pensado ampliar vuestra oferta o incluir alguna innovación en el futuro?
De momento el programa se toma un tiempo de descanso en la radio, pero el blog se va a seguir manteniendo activo diariamente, actualizando la información y ofreciendo nuevas maneras de comunicarla para que sea atractiva a nuestros seguidores. Así que no nos vamos del todo, seguiremos en la web y sobre todo tras recibir el premio, que para nosotros es gasolina que nos permite seguir adelante por mucho tiempo.
Creemos en el proyecto y sabemos que la gente disfruta escuchando las voces de quienes lo hacen, así que vayamos donde vayamos haremos lo posible por grabar nuestras piezas con voz y que formen parte de la vida cotidiana de quienes nos siguen sea en Bruselas o en España.
Queremos ser un referente en la ciudad y hacer que todos se unan en grupo, ser un punto de encuentro y de ayuda. Sin duda, si alguien tiene algún problema, queremos estar ahí para ayudarlos.
Nos gustaría cambiar el diseño y hacer el blog mucho más accesible y de fácil navegación. Pero eso requiere trabajo y tiempo que espero dedicarle en verano, y además, tanto Jorge Gutiérrez como Ricardo Blanco, seguirán echándome una mano allá por donde estén.
Pues nada más: te agradezco tus palabras y reitero mis felicitaciones por vuestro trabajo. ¡Hasta pronto!
Gracias a ti y enhorabuena por la labor docente y social que cumples ayudando a tus alumnos. Nosotros estaremos encantados de acogerles si vienen a la capital de Europa.
dimarts, 20 de juliol del 2010
Professors a Tbilisi, Geòrgia
Des del 5 al 18 de juliol, els professors Alice Keefer i Mario Pérez-Montoro van participar com a professors a la Summer School del projecte TEMPUS NMPLIS que es va celebrar a Tbilisi (Geòrgia). Els estudiants provenien d'Armènia, Geòrgia i Uzbekistan. La professora Keefer va impartir un curs sobre preservació digital i el professor Pérez-Montoro sobre arquitectura de la informació.
dilluns, 19 de juliol del 2010
ATENES 2010
Hola,
Sóc Jose, estudiant de segon curs de la diplomatura. Us escric unes línies des d'Atenes, on estic realitzant durant el mes de juliol unes pràctiques a l'Instituto Cervantes.
L'arribada a aquesta ciutat ha sigut espectacular. Al centre on m'estic l'equip és molt jove i ha facilitat molt l'acollida. És un centre inaugurat aquest any. Les meves tasques, principalment a la biblioteca, consisteixen a catalogar i depurar el fons antic. També he tingut la sort de viatjar a una illa propera, Egina, a recollir la donació d'uns llibres dels fills d'una escriptora i traductora grega. Una hispanista molt popular en aquest país, Julia Iatridi. Ara mateix estic catalogant el fons adquirit. He d'agrair sobretot a Pepe, el cap de la biblioteca, la confiança dipositada en la meva tasca.
Una menció especial a Stelios, un alumne del mateix Instituto Cervantes, i a la seva família, que ha obert les portes de casa seva i les de la seva illa i m'ha fet gaudir de la veritable hospitalitat grega. Us penjo unes fotos per il·lustrar-vos l'experiència.
Més endavant us continuaré explicant.
Salutacions des de Grècia! Yásas!
Jose
British Library
Hola a tothom!!!!
Fa tres setmanes que hi sóc i no vull pas que arribi el dia de tornada!!! Està essent una de les millors experiències tant a nivell professional com personal. La biblioteca nacional d'UK és plena de tresors, i els companys de feina no en són pas una excepció! Em fan sentir una més de l'equip, i em conviden a col·laborar i conèixer tots i cadascun dels departaments i racons de la magnífica biblioteca. Com a exemples: he pogut assistir a la reunió anual del Consell Assessor de Recursos d'Informació d'Amèrica Llatina i Península Ibèrica, ACLAIIR (on vaig poder conèixer bibliotecaris de la Universitat de Cambridge, Oxford, Londres, Tate Britain, entre d'altres); setmanalment dono suport al departament European Collection i en el Internacional Dunhuang Project; ocasionalment he col·laborat en el Servei de Referència de Llibres Rars i d'Humanitats; i divendres passat vam rebre la visita del delegat i subdelegat del Govern de la Generalitat a UK. Va ser realment emocionant! Vam tenir a les nostres mans una primera edició del Tirant lo Blanc!!!!
I encara em queden 2 setmanes per gaudir! Tornaré a escriure-us més endavant!!!!
Visita a les institucions europees
Els passats dies 13, 14 i 15 de juliol vam assistir a un viatge organitzat per al grup de guanyadors del concurs Blogs Espacio Europa, organitzat per la representació a Espanya de la Comissió Europea, i en el qual Mòbils BiD va obtenir un premi en la categoria a blocs sobre Erasmus, com ja vam informar en el seu moment.
En la foto següent podeu veure la vintena de guanyadors (en diferents categories) que vam gaudir del premi:
L'objectiu del viatge era conèixer algunes de les principals institucions europees: el Parlament i la Comissió. Al Parlament rebérem una explicació sobre el Servei de Premsa i sobre el desenvolupament del web. Cal destacar que aquesta institució s'ha incorporat a la web 2.0: disposa d'un compte a Twitter, un altre a Flickr, un canal de Youtube i un perfil a Facebook. Fins i tot l'equip de responsables del web té un bloc propi: Writing for (y)EU.
L'altra institució que visitàrem fou la Comissió Europea, on ens explicaren els principals canvis del tractat de Lisboa i visitàrem els seus serveis audiovisuals, amb l'estudi de televisió. També rebérem una interessant xerrada sobre l'Agenda Digital Europea, un pla d'acció desenvolupat des de la Direcció General X que pretén estendre els beneficis de les tecnologies de la informació a tots els nivells i aprofundir en la societat de la informació.
En el transcurs d'aquestes jornades ens entregaren un diploma acreditatiu del premi aconseguit:
L'anècdota del viatge fou la trobada amb un diplomat de la Facultat que està treballant actualment a la biblioteca general de la Comissió. Es tracta de Jordi Gasull, a qui ja vam entrevistar anteriorment en aquest bloc:
Ja que estem parlant d'institucions europees, convé recordar que existeix la possibilitat de portar a terme estades de pràctiques en les diferents unitats. Fa poquet vam dedicar una entrada de recordatori sobre aquest tema.
Per altra banda, i aprofitant la nostra estada a Brussel·les, vam visitar l'Instituto Cervantes d'aquesta ciutat, on actualment hi ha una de les estudiants de la Facultat que està gaudint del programa de pràctiques d'estiu a l'estranger: Clara Artigas. Aviat podrem llegir les seves impressions en aquest mateix bloc.
La directora de la biblioteca, Carmen Delibes, ens atengué molt amablement, i ens mostrà les dependències de la biblioteca i de l'Instituto, ubicat en un edifici molt bonic.
Aquí podeu veure la Clara en plena feina:
I la Carmen Delibes amb A. Pons:
Vegeu una altra crònica d'aquest viatge a: URL.
http://objetivobruselas.blogspot.com/2010/07/mobils-bid-barcelona-mejor-blog-erasmus.html.
diumenge, 18 de juliol del 2010
Idea Stores
Els Idea Stores són un nou concepte de biblioteca pública, a més de ser un centre d'informació és un centre de formació. Així doncs els usuaris poden emportar-se documents en préstec, connectar-se a Internet o fer un curs de ballet, tot en un mateix edifici. És una bona idea no?
divendres, 16 de juliol del 2010
Convocatòria de beques de la Diputació d'Ourense per estudiar anglès a l'estiu
En total s'ofereix el finançament del 85 % dels costos d'una estada d'entre 10 i 15 dies (durant el setembre de 2010) a Belfast (Irlanda del Nord). El nombre de places disponibles és de 15.
Tot i que els candidats empadronats a Ourense i els que tinguin una titulació universitària d'un centre gallec rebran més puntuació, no hi ha cap impediment perquè qualsevol persona que disposi d'una titulació universitària espanyola pugui optar a aquesta oportunitat. El termini per presentar les sol·licituds acaba el 24 de juliol.
Aquí podreu veure tota la informació (p. 4 i següents):
https://bop.depourense.es/portal/descargarPdf.do?numBoletin=158&fecha=20100713.
dimecres, 14 de juliol del 2010
Oportunitats per a alumnes Erasmus o exErasmus
Bones notícies per a tots aquells de vosaltres que anteriorment us hagueu acollit al Programa Erasmus: Com ja vàrem informar-vos ara fa un any (Recruiting Erasmus 2009), la companyia de recursos humans PeopleMatters segueix ferma en la seva tasca d'oferir a tots els estudiants Erasmus (o d’altres assimilats, mercès a altres programes d’intercanvi) la possibilitat de trobar aquella oportunitat laboral que busquen des de fa temps, a través del seu portal a Internet Recruting Erasmus.
De cara a la convocatòria d'enguany, vora 7.200 estudiants o titulats superiors remetran la seva candidatura al projecte per tal de poder treballar en alguna de les moltes -i importants- empreses que donen suport al mateix, així que si el teu perfil s’ajusta a allò que demanen no t’ho pensis gaire més!
Ens acomiadem de tots vosaltres, desitjant-vos sort, alhora que deixant constància de l’enllaç a través del qual podreu registrar-vos al projecte i oficialitzar la vostra candidatura:
Recruting Erasmus 2011
dilluns, 12 de juliol del 2010
Convocatòria de beques per fer pràctiques a la Unió Europea
Aquest proper any, l'Oficina de Pràctiques de la Comunitat Europea torna a posar en marxa el seu Programa Oficial de Pràctiques (març 2011), que com sabeu: tornarà a oferir -a joves universitaris titulats- l'extraordinària possibilitat d’adquirir la gratificant experiència de conèixer des de dins el seu funcionament, treballant en el context de les diverses institucions i òrgans que la constitueixen. Així mateix, l'estada garantirà als afortunats la possibilitat de desenvolupar les seves competències professionals dins un marc multicultural i multilingüe que alhora que enriquirà les seves capacitats, els permetrà conèixer altres idiomes i establir contactes per al seu futur laboral.
Els requisits necessaris per optar a la beca són els següents:
-Titulació de grau o primer cicle d’estudis superiors universitaris completats (aquelles titulacions que es trobin en curs no seran vàlides).
-Alt coneixement de dues llengües oficials dins la Comunitat Europea (una d’elles ha de ser, inexcusablement, l’anglès, el francès o l’alemany).
La duració d’aquestes beques constarà d’un període temporal d'entre tres i cinc mesos, i les funcions a desenvolupar estaran lligades, bé a tràmits administratius o a tasques de traducció. Recordeu que el termini d’inscripció romandrà obert entre els dies 1 de juliol i 1 de setembre de 2010, així que si hi esteu interessats no us deixeu passar l’oportunitat.
Tot seguit us remetem, mitjançant el següent enllaç, al web on trobareu els formularis d’inscripció per a la beca, alhora que algunes altres indicacions respecte a la convocatòria i les seves particularitats: Beques pràctiques Unió Europea
diumenge, 11 de juliol del 2010
D'Erasmus a Aberystwyth (III): hi ha vida més enllà de les classes!
http://mobilsbid.blogspot.com/2010/02/derasmus-aberystwyth-i.html
http://mobilsbid.blogspot.com/2010/03/derasmus-aberystwyth-ii-have-happy.html
divendres, 9 de juliol del 2010
Beca de col·laboració amb el Banc Central Europeu
Avui ens plau informar-vos de la nova convocatòria corresponent a la beca de col·laboració que el Banc Central Europeu (amb seu a Frankfurt, Alemanya) posa a l’abast de graduats recents o estudiants a punt de finalitzar la carrera, per tal de dur a terme una estada de pràctiques al seu departament d’arxiu i gestió documental. Referència de la beca: ECB/TR/024/10/I.
Durant sis mesos (possiblement prorrogables a altres sis més), el candidat haurà de desenvolupar les següents tasques:
-Assistència en el desenvolupament de polítiques, assessorament i procediments dins la unitat.
-Gestió d’arxiu i descripció dels fons materials de la unitat.
-Assistència en l’anàlisi econòmica de la unitat mitjançant el model DIRKS (Designing and Implementing Recordkeeping Systems - Disseny i implementació de sistemes documentals).
-Adquisició i avaluació de documents i arxius.
El candidat escollit haurà d’acreditar-se, com a mínim, mitjançant el seu títol de postgrau com a gestor de la informació (adquirit durant el transcurs dels darrers dotze mesos) o bé a través de la documentació pertinent, que doni fe de la seva activitat en curs. D’altra banda, se li exigiran altres dos requisits. En primer lloc: dotze mesos de experiència professional (acumulada posteriorment a la expedició del títol) i en segon lloc: el fet de no haver estat becari durant més de sis mesos a cap altra institució. Així mateix, el candidat haurà d’acreditar el seu coneixement total de la llengua anglesa (a banda del domini bàsic de qualsevol altra llengua oficial dins la Unió Europea) i del paquet Microsoft Office (Word, Excel, PowerPoint i Access).
Les sol·licituds hauran de ser tramitades en anglès i per tal d’informar-vos al respecte, haureu de visitar l’apartat d’ajuda i preguntes més freqüents de la seva pàgina on trobareu la guia i el formulari per inscriure-us.
Per a més informació consulteu el següent web: Banc Central Europeu normativa beques; o aquest altre.