Objectius i normes del blog

dimecres, 30 de març del 2011

Beques per cursar estudis de postgrau als Estats Units, Canadà i Àsia


La Fundació la Caixa convoca beques per anar a cursar estudis de postgrau als Estats Units, al Canadà i a l’Àsia. La convocatòria comprèn totes les àrees del coneixement en els programes nord-americans, mentre que el programa asiàtic se centra en la formació de directius. En total, se n’ofereixen 45 per als Estats Units, 10 per a l’Àsia i 5 per al Canadà.

Per a sol·licitar-les, cal tenir la nacionalitat espanyola i ser graduat universitari, llicenciat o titulat superior. El coneixement d’anglès és rellevant i cal acreditar-lo mitjançant el TOEFL, els certificats de Cambridge o l’IELTS.

La dotació econòmica de les beques cobreix:
- El bitllet d’anada i tornada amb avió.
- La matrícula a la universitat o escola.
- Una dotació mensual.
- Una dotació única inicial per a despeses d’instal·lació, llibres i altres.
- El cost de diverses sol·licituds d’admissió en universitats (EEUU i Canadà).
- El cost d’un curs de mandarí (Àsia).
- El cost d’un curs d’orientació acadèmica (EEUU).
- El cost del visat d’estudiant.
- L’assegurança de malaltia i accidents.

La incorporació és a l’inici del semestre de tardor del curs 2012-2013 pel que fa a les beques per als Estats Units i Canadà, i a l’abril o l’agost de 2012 a les beques asiàtiques, en funció del programa seleccionat.

El període de gaudi de la beca varia en funció de la durada dels estudis seleccionats però no podrà excedir els 24 mesos i caldrà demanar-ne una pròrroga quan els estudis excedeixin d’un curs acadèmic.

La convocatòria es tancarà a les 14h del 2 de maig de 2011 per a les beques a Estats Units i Canadà i a les 14h del 5 de setembre de 2011 per a les beques a l’Àsia.

Podeu trobar els detalls de cada convocatòria i l’accés a la sol·licitud en els següents enllaços:

dimecres, 23 de març del 2011

Ofertes de feina a l'estranger


Vacant com a auxiliar de biblioteca a temps complet amb caràcter temporal
Lloc: Dublin City University Library (Irlanda).
Durada del contracte: fins el 31 de desembre de 2011.
Descripció: tasques administratives, processament tècnic i servei de referència.
Salari: entre 24.960 € i 34.717 € anuals.
Termini màxim de presentació de candidatures: 31 de març de 2011.

Tota la informació sobre la vacant la podeu trobar en aquest enllaç.
Podeu adreçar a Margaret Wilson (margaret.wilson@dcu.ie) les vostres candidatures o els vostres dubtes.

Vacant com a policy officer
Lloc: seu central de l'IFLA, a l'Haia (Països Baixos).
Condicions contractuals: 36 hores setmanals amb un contracte inicial per 1 any (prorrogable).
Especialitat: recerca, polítiques d'informació, propietat intel·lectual i dret de la informació.
Salari: aproximadament 38.172 € anuals (excloent beneficis), segons l’experiència i les qualificacions.
Termini màxim de presentació de candidatures: 12 d’abril de 2011.
Inici de l’activitat: juny de 2011.

En teniu tots els detalls en aquest enllaç o, si teniu cap dubte, podeu contactar amb Stuart Hamilton (stuart.hamilton@ifla.org). Les sol·licituds s’han d’adreçar a Magda Bouwens (magda.bouwens@ifla.org).

divendres, 18 de març del 2011

Programa de pràctiques d'estiu a l'estranger 2011


Ja s’ha fet pública la convocatòria per al proper estiu del programa de pràctiques a l’estranger de la Facultat de Biblioteconomia i Documentació. Enguany s’ofereixen una cinquantena de places en una trentena de centres situats a quatre continents. Disposeu de la llista de totes les places ofertes en aquesta pàgina.

S’hi poden presentar estudiants de tots els ensenyaments de la Facultat, per a pràctiques tant en l’àmbit de biblioteques públiques com en biblioteques especialitzades i universitàries i arxius. Trobareu tota la informació sobre els requisits, la normativa i el procediment per a participar-hi en aquesta pàgina.

El termini de presentació de sol·licituds és del 21 de març al 21 d’abril.

Podeu fer arribar les vostres consultes sobre el programa a Miquel Centelles (miquel.centelles@ub.edu) o a la Secretaria d’Estudiants i Docència (bibdoc@ub.edu, 93 403 57 70).

divendres, 11 de març del 2011

Oferta laboral a Europeana, a la Haia (Països Baixos)


El lloc de feina és com a especialista junior en introducció de dades a Europeana. Fundada el 2007 per la Comissió Europea, Europeana és el portal web per a la difusió del patrimoni cultural europeu i està esdevenint líder en la implementació de la web semàntica.

Els requisits del candidat són:
- Estar en possessió d’un títol universitari (o ser estudiant) d'un ensenyament relacionat amb la Informació i Documentació.
- Tenir experiència en el sector cultural i/o bibliotecari.
- Tenir coneixements per treballar amb metadades.
- Ser capaç de treballar amb rigor i precisió.
- Aprendre ràpid a treballar amb nou programari i nous procediments.


Les condicions de la feina consisteixen en un bon salari bàsic en concordança amb les habilitats i experiència, 42 dies de vacances a l’any, un bonus anual (al voltant d’un 8 %) i els costos de transport públic pagats.

Per optar-hi, cal que envieu abans del 21 de març el vostre CV en anglès amb una carta de presentació explicant per què us interessa aquesta feina i les vostres expectatives salarials a jobs.edlf@kb.nl

Si teniu més dubtes sobre el lloc de treball, podeu llegir-ne totes les especificitats en aquest enllaç o bé podeu adreçar les vostres preguntes a sifa.knaven-mitat@kb.nl

divendres, 4 de març del 2011

Cicle de monogràfics per conèixer oportunitats professionals a l’estranger


El Club de Feina del Servei d’Atenció a l’Estudiant ha organitzat per aquest segon semestre un cicle de monogràfics amb l’objectiu de donar a conèixer a tot l’alumnat oportunitats per treballar, fer pràctiques i de cooperació i voluntariat a l’estranger.

Els monogràfics tindran lloc cada dilluns de 13 h a 14 h des del 14 de març al 4 d’abril al Servei d’Atenció a l’Estudiant:

C/ Adolf Florensa, 8
Edifici Florensa, Aula 12

L’activitat és gratuïta i oberta a tot l’alumnat i professorat de la UB i no cal reserva prèvia. A més a més, aquests monogràfics, juntament amb d’altres activitats que sumin un total de 10 hores, poden ser reconeguts com a 1 crèdit de lliure elecció.

dijous, 3 de març del 2011

Experiència d’intercanvi a la Universidade de São Paulo


Durant el primer semestre del curs 2010-2011 vaig realitzar un intercanvi a la Universidade de São Paulo (USP), concretament al campus situat en una ciutat de l’interior de l’estat anomenada Ribeirão Preto.

Pel que fa als aspectes acadèmics, cal destacar l’excel·lent tracte dels professors i del personal de la facultat respecte als alumnes estrangers. Els meus professors i el personal administratiu sempre mostraven molta predisposició per ajudar en tot el que era possible i per alleugerir els problemes relacionats amb el fet de trobar-se en un ambient diferent i desconegut.

El professorat manté un tracte especialment afable i pròxim. Al mateix temps, els companys de classe mostraven moltes inquietuds per aprendre. Tot això tenia com a conseqüència unes classes disteses, amb forces debats i participació de l’alumnat, fent que el professor a vegades acabés desenvolupant sobretot la funció de moderador perdent el seu protagonisme.

També s’ha de destacar que la USP, a diferència de la majoria d’universitats catalanes, és completament gratuïta. Els estudiants no paguen res en concepte de matricula, gestió de l’expedient o altres tràmits. Un percentatge molt elevat té dret a gaudir de la residència universitària del campus i dels menjadors també sense pagar res. Hi ha aules d’ordinadors per als alumnes, els quals reben cada mes una quota d’impressions gratuïtes per imprimir els materials didàctics, tot i que la velocitat de la connexió a Internet del campus no és gaire bona.


En referència als aspectes extraacadèmics, un dels fets que em va sobtar més van ser les desigualtats existents en un país tan ric. Mentre hi ha persones que es mouen cada dia amb helicòpter per anar d’una banda a l’altra de les grans ciutats, d’altres han de sobreviure com poden amb un salari mínim miserable. A més, l’alt grau de corrupció política no ajuda gaire, com és de suposar.

També destacaria l’aprenentatge d’una nova llengua i l’aplicació d’aquest aprenentatge tant per realitzar les classes com per fer la vida quotidiana com un repte molt enriquidor. El caràcter amable i obert de la majoria de la població ho facilita.

Experiència narrada per Josep Vilardaga.

dimecres, 2 de març del 2011

Convocades les ajudes per fer cursos d'idiomes a l’estranger


El Ministeri d’Educació ha convocat ajudes per realitzar cursos d’anglès, francès i alemany a l’estranger durant el proper estiu. Aquestes ajudes van adreçades a estudiants de batxillerat, formació professional, ensenyaments artístics, esportius i a universitaris.

Les ajudes per als cursos de llengua anglesa oscil·len entre els 1.200 € i els 2.600 €, en funció del país de destinació. Els requisits per accedir-hi són els següents:

- Cursar actualment un dels ensenyaments citats anteriorment.
- Haver nascut entre 1981 i 1993 i haver estat becari del Ministeri d’Educació en el curs 2009-2010, o haver nascut el 1994 i haver estat becari en el curs 2010-2011.
- Tenir un nombre d’ordre (en funció de la renda per càpita familiar) que el situï dins del total d’ajudes a concedir.

Les ajudes per als cursos de llengua francesa o alemanya són de 1.700 €.

Els requisits per beneficiar-se’n són aquests:

- Estar matriculat en el curs 2010-2011 a estudis universitaris o ensenyaments artístics superiors.
- Haver estat becari de les convocatòries general o de mobilitat de les beques del Ministeri d’Educació en el curs 2010-2011.
- Tenir una nota mitjana a l’expedient acadèmic que el situï dins del total de les ajudes a concedir.

El termini per sol·licitar qualsevol d’aquestes ajudes acaba el 30 de març i s’ha de fer al web del Ministeri d’Educació a través dels següents enllaços: ajudes per a fer cursos d’anglès i ajudes per a fer cursos de francès o alemany.

Vegeu el relat d'una companya de la Facultat que va gaudir d'una d'aquestes beques:
http://mobilsbid.blogspot.com/2008/08/frans-pars.html