dijous, 19 de febrer del 2015

Erasmus a Gant



Hola, aquest primer semestre he estat d’Erasmus a Gant (Bèlgica) i m’agradaria explicar la meva experiència per a futurs estudiants.

Primer de tot crec que el destí es una bona elecció per a fer un Erasmus. Després d’haver viatjat i visitat a altres amics que estan d’Erasmus, crec que la clau és anar a una ciutat petita i estudiantil, i aquesta ho és.

Pel que fa a l'allotjament, jo he estat a una residència que et proporciona la mateixa Universiteit Gent. Jo ho recomano, ja que és una zona on hi ha totes les residències d’estudiants Erasmus i l’ambient és molt bo. Tens una habitació per a tu amb lavabo i nevera. La cuina és compartida. També hi ha l’opció de pis que si no el trobes des d’aquí sempre pots espavilar-te un cop allà. És més econòmic que la residència de la Universitat.

Pel que fa al transport, no t’has de preocupar. La bici és l’únic transport que utilitzaràs. Còmode i barat. La Universitat lloga bicicletes per 10 € al mes. Tothom es mou en bici, la ciutat és petita i no necessitaràs més. Per anar a altres ciutats de viatge, el tren va bé i hi ha un bitllet que es diu GoPass amb què els viatges et surten per 5 € a qualsevol lloc de Bèlgica.

Pel que fa al menjar, la carn i el peix potser és el que més es diferencia amb els preus d’aquí. Les altres coses són semblants. Jo diria que és un pèl més car que Barcelona. Els restaurants són més aviat cars, també.

Pel que fa a la Universitat, jo sóc estudiant de Comunicació Audiovisual i allà el problema és que gairebé totes les classes de la nostra carrera són en flamenc. Els professors t’ofereixen un programa alternatiu en anglès, però no assisteixes a classe. Jo vaig fer algunes assignatures d’altres facultats que sí que eren en anglès i així vaig fer un mixt.

En conclusió, per a mi, com he començat dient, crec que és un bon destí per marxar d’Erasmus. És una ciutat petita, plena d’estudiants, amb molta vida i activitats cada setmana. El seu encant et seduirà i no voldràs marxar!

Montse Valls (montsevalls.4c@gmail.com)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada