dimecres, 12 de setembre del 2012

Pràctiques d'estiu a Bergen


Hola, sóc l'Alba Gutiérrez i aquest estiu he pogut gaudir de les pràctiques d'estiu a la Bergen University College. La ciutat de Bergen, d'uns 260.000 habitants, és la segona més gran de Noruega, després d'Oslo.
La tria del lloc va ser força a l'atzar i la veritat és que m'ha encantat Bergen, és una ciutat petita i molt tranquil·la. He pogut comprovar que els noruecs no són tal i com indiquen els estereotips (freds, callats...), al contrari, n'estic molt agraïda perquè en tot moment m'han ajudat si necessitava qualsevol cosa o s'oferien per ajudar-me a buscar allotjament, a ensenyar-me on estava un lloc del mapa, etc.

Vista de Bergen des de dalt d'una muntanya


He pogut fer molt de turisme per la ciutat i pels Fjords del voltant de Bergen i ha estat espectacular. Unes vistes que mai havia pogut contemplar i una natura impressionant de bonica.

Cal dir que Noruega és un país molt car per a nosaltres: tant el transport públic, com el menjar als supermercats, l'entrada als museus... Se suposa que els sous dels que hi treballen, al ser alts, ja queda compensat.

Pel que fa a la biblioteca també estic molt contenta ja que tot el personal que hi treballava m'ha acollit i ajudat aquest mes que he estat fora (la veritat és que s'agraeix que quan marxes a un país lluny i nou per a tu i, a més, amb una llengua desconeguda, que les persones d'allà et facin la vida més fàcil). En tractar-se d'una biblioteca universitària, vaig estar en quatre biblioteques de les diferents facultats. Només un dia vaig estar a darrere el taulell i havia de demanar als estudiants que em parlessin en anglès. Les tasques que he fet han estat: col·locar llibres a les prestatgeries, m'enviaven peticions de llibres, els cercava al catàleg i els anava a buscar directament a la prestatgeria, fer tot el procés tècnic des que arriba un llibre fins a col·locar-lo a la prestatgeria...

Quant a l'allotjament no ha estat fàcil. Un mes abans vaig intentar reservar una residència però al final no va ser possible quedar-m'hi ja que era una residència d'estudiants i prioritzaven les persones que s'hi queden tot un any o, com a mìnim, tres mesos. Una setmana abans de marxar, com que no em contestaven, estava neguitosa perquè no tenia lloc per dormir. Vaig reservar una setmana a un alberg que estava a dalt d'una de les set muntanyes que envolten Bergen (Hostal Montana) i després em vaig poder quedar un parell de setmanes més, és a dir, vaig allargar l'estada en aquest alberg. L'última setmana vaig canviar d'allotjament i vaig estar dormint a un hostal al centre de la ciutat anomenat Bergen YMCA Hostel.

Respecte al clima, no ha estat fàcil per mi deixar els 30 graus de Catalunya i endinsar-me en ple mes d'agost als 10 graus de mínima i als 16  de màxima. Sort que anava ben preparada amb jerseis llargs, texans i bambes. Hi plou quasi cada dia, a Bergen. Però em van dir que vaig enganxar bon temps, alguns dies de sol, així que perfecte!

La llengua, com he comentat abans, ha estat un petit entrebanc. Per més que em pogués comunicar en anglès i que la majoria de persones (un 90 %) es poden defensar perfectament en aquesta llengua, si hagués sabut una mica de noruec hagués pogut participar acivament a les tasques de la biblioteca. Però ja m'ha agradat perquè he après i he perfeccionat l'anglès, que sempre és bo!

Per acabar, em toca animar-vos a demanar aquestes pràctiques d'estiu. Ha estat una experiència irrepetible: he millorat el meu nivell d'anglès, m'he deixat anar amb la parla de l'idioma perquè allà ningú em coneixia i, a més, he guanyat molta fluidesa. També m'ha servit per espavilar-me tota sola. He conegut molta gent d'altres països, però sobretot, he descobert un nou país: Noruega, amb costums diferents, menjars tradicionals -he de confessar, però, que no m'he atrevit a provar la balena- i una manera de treballar molt relaxada.

Fins aviat!

Alba





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada