dimecres, 7 de setembre del 2011

Pràctiques d’estiu a la biblioteca de la LSE - London School of Economics and Political Science

Jo i la Jessica (qui com jo ha vingut a fer pràctiques a la LSE) vam arribar a Londres l’1 de juliol I jo marxaré el 30 d’agost. Dos mesos en una ciutat desconeguda dóna per a molt, tot i així deixaré Londres amb la sensació que em queda molt per veure I conèixer.

FEINA FETA A LA BIBLIOTECA DE LA LSE

Imitant els costums locals

He aterrat a la biblioteca de la LSE en qualitat d’estudiant del màster de Gestió de Continguts Ditgitals, per tant la feina que se m’ha donat ha estat relacionada amb els meus estudis. En aquest sentit estic molt content. Entre les coses que se m’ha demanat que fes es poden comptar :

  • Comprovar que les imatges digitalitzades del diari personal de Beatrice Webb estiguessin ben retallades per penjar·les a la web.
  • Arreglar els E-ISSN erronis de les revistes electròniques de la LSE.
  • Fotografiar disquets I Cd que contenen informació que ja s’ha passat al disc dur de la universitat I arxivar les imatges fetes d’aquests suports caducs.
  • Participar en un test d’usabilitat de la nova pagina web de l’arxiu digital de la biblioteca que esta previst que estigui disponible el proper octubre d’aquest any.

En Marc, l'Eva i l’Enric ja han explicat en els seus posts la seva experiència laboral a la biblioteca. Impressionant l’edifici així com el funcionament de la biblioteca, per tant no m'estendré mes sobre el tema. Només donar moltes moltes gràcies a l'Eugenia i a la Mei, companyes de feina que han assumit el paper de les millors hostes que ningú es pugui imaginar.

ALLOTJAMENT

Het ingut la sort que la LSE ha costejat el meu allotjament que ha estat dividit en dues residències. La primera Opal1, Will Wyatt Court situada a prop de la parada de metro de Old Street i l’altra, Northumberland House, ubicada al cor de Londres, al costat de Trafalgar Square.

ACTIVITATS EXTRA-LABORALS

De la que tinc millor record és de la primera residència, on hi havia més habitants i on vaig poder fer amics. Al principi però, no coneixia molta gent així que vaig decidir crear un espai al Facebook de la residència amb la intenció de conèixer gent i crear un punt de trobada. Allí hi penjava tots els festivals musicals i culturals gratuïts de Londres als que anava. S'ha de dir que en són molts i molt bons. Si algú va a Londres a l'estiu, visiteu aquesta comunitat de Facebook, crec que és un document interessant.

No és el Parc del Serengueti, és el Parc de Richmond al mateix Londres

A Londres no t’avorreixes mai. Hi ha molts museus. Els més interessants (sota el meu punt de vista) són gratuïts, molts parcs preciosos on passar el dia, música en viu arreu, etc. Tot i això, em va ser d'una tremenda utilitat agafar en préstec de la biblioteca del meu poble una guia de Londres.

En fi… la meva estada a Londres ha estat una experiència molt divertida i enriquidora tant des del punt de vista acadèmic com humà. Crec que viatjar és important perquè t’obre la ment i ajuda en la teva construcció com a persona, com a mínim aquest ha estat el resultat del meu periple londinenc.

 

Dàrius Ill Estevez -- 7 de setembre 2011

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada