dilluns, 9 d’agost del 2010

Estada en pràctiques a l'Institut Cervantes de London city, una experiència molt enriquidora

Hola a tothom!

Em dic Joaquín Navia i he aconseguit, per fi, complir un dels meus somnis: viatjar a Londres, i quin millor incentiu per a fer-ho que realitzar unes pràctiques d'estiu a la biblioteca de l'Institut Cervantes. Ha estat una experiència molt enriquidora no tan sols a nivell personal sinó també a nivell professional.

La meva arribada a Londres va ser una mica "moguda" en el sentit de presses d'última hora perquè no tanqués el "tube" (metro de Londres), dificultats per trobar l'allotjament, retard del vol, però, al cap i a la fi, vaig ensortir-me'n prou bé.

En relació a l'allotjament, he estat en dues residències d'estudiants i gent jove treballadora; la primera, Belsize House i la segona on, segons el meu parer, millor em vaig trobar: Holland House. Tant en l'una com en l'altra, em va sorprendre gratament la gran quantitat de joves espanyols, gairebé el 75 % de la gent en la segona residència. La veritat és que vam fer molta "pinya" i ens ho vam passar plegats d'allò més bé.

En relació a la meva estada a la biblioteca, "más de lo mismo", m'he trobat que el coordinador i els bibliotecaris són espanyols aíxí que m'he trobat una mica "como en casa". L'estada en pràctiques ha estat força enriquidora, ja que he realitzat diverses tasques: des d'atenció als usuaris (em vaig sorprendre de mi mateix de donar d'alta als mateixos en anglès amb la solvència que ho vaig fer!), fer inventari del fons antic, catalogació, col·locació dels documents, entre d'altres...

Pel que fa a les visites als diversos "encants" de Londres cal destacar les següents: British Museum, National Gallery, Hyde Park, Tower of London, Museum of London, Science Museum, entre d'altres cosetes... Em vaig quedar molt impressionat en dos aspectes: en primer lloc de les dimensions dels museus (necessites com a mínim quatre hores per veure'ls detingudament i llegir-ho tot al detall) i, en segon lloc, l'enorme expoli que han fet els britànics a l'hora de recollir les diverses meravelles del món. De fet, vaig veure molt poques coses autòctones en alguns museus de Londres pel que fa a patrimoni.

Una de les visites que més em va captivar, sens dubte, és la visita a la British Library, no tan sols per les dimensions del seu fons sinó també pels mitjans tècnics de què disposa en el moment de fer circular els documents des dels dipòsits fins a les sales de lectura i, per descomptat, la pròpia sala de lectura i els equipaments. Ha estat un gran descobriment digne d'esmentar...

En fi... podria escriure unes memòries d'una bona pila de pàgines, però, de moment, això és el més destacat de la meva estada.

Espero tornar-hi ben aviat i llàstima que tot lo maco tinguem la sensació que passa tan ràpid, però com diria un savi: "todo pasa y todo queda".

Salutacions a tothom i gràcies a l'Amadeu per haver-me facilitat aquesta estada!

1 comentari: