dimarts, 17 d’agost del 2010

Des de Xile (més coses): Encuentro Nacional Creando Redes 2010... et al.

Hola de nou!
.
Ja sé que vaig escriure la setmana passada però torno a escriure.

Més que res és per explicar una cosa bastant atípica, i és que en el transcurs de les pràctiques he pogut assistir a unes jornades de biblioteques escolars que s'estaven fent aquí a Santiago:
"V Encuentro Nacional Creando Redes 2010"
.
L'activitat, celebrada els passats 12 i 13 d'agost, va comptar amb la presència de més de 800 profesionals provinents de tot el país.

Les biblioteques escolars CRA (del Ministeri d'Educació) compten amb 8255 centres treballant en xarxa, dels quals 6336 són d'educació bàsica i 1919 d'
educació mitjana (de fet això ho he tret de la pàgina web, o sigui que si voleu llegir més informació, podeu nar directament a la font original: aquí)
.
La veritat es que va ser una experiència molt bona. Vaig anar a un taller que es deia "Lectura a la carta" i on tots els assistents ens havíem de seure en taules com si fos un restaurant:
.
.
També es va fer l'estrena del curtmetratge La estrella alcanzar, dirigida per Cristián Galaz y Andrea Ugalde i que explica una bonica (i tendre) història sobre llibres i amistat. A tots els assistents ens varen regalar un DVD de la pel·li i un pòster (i també va venir tot l'equip a presentar-se).

.
Aprofito per comentar que també vaig anar al Centre Català de Santiago (i al Centro Cultural de España). Tant un com l'altre tenen biblioteca i vull destacar especialment el primer:
.

.
El centre existeix des de 1906 (suposem que la biblioteca també? No ho sé) i la veritat és que quan vaig entrar només hi havia una persona, però li vaig demanar per la biblioteca i molt amablement em va obrir les portes. Aquesta biblioteca va rebre fa uns anys un estudiant també de pràctiques d'estiu!!
.
I bé... res més!
La ciutat segueix força gelada, però això permet fer coses com...
.

ANAR A ESQUIAR
A LOS ANDES!
.
L'excursió la va organitzar una associació anomenada "Santiago Exchange" (la qual vaig trobar tafanejant pel Facebook). Feien un pack que incloïa equip, transport i dinar.

Va ser una cosa força imprevista, però amb un gorro d'aquí, uns guants d'allà, uns pantalons de segona mà llogats a una botiga... doncs et pots muntar un bon equipet econòmic. Aquesta associació va muntant excursions i festes al llarg del semestre (que inclou des de viatges a llocs com l'illa de Pasqua, entrades gratis per sortir de nit o classes de salsa...).

I bé, com que jo ja no tinc diners per anar a l'illa de Pasqua, m'he conformat a anar a Viña del Mar (...). I sabeu una cosa? L'anfiteatre on fan el famós festival de la cançó en realitat és ben petitet. Com ens enganya la tele...

:-)
.
Eli Ramirez [eliramirez82@gmail.com]
http://desdelmeupuntdevista.blogspot.com/ (blog - quadern de viatge) xD
.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada