dijous, 28 de setembre del 2006

Estada en pràctiques a la BPI

Hola a tothom!

Durant un mes he tingut la sort de ser stagiaire a la Bibliothèque Publique d’Information (Bpi) del Centre Georges Pompidou de París.

El centre i especialment la seva biblioteca em fascinaven des que els vaig descobrir personalment en una visita a la ciutat ara fa alguns anys. Per altra banda també em venia molt de gust viure una experiència a l’estranger que per breu que fos vaig creure que em podria enriquir i al mateix temps obrir-me algunes portes de cara a futures experiències arreu. Per això mateix vaig presentar la meva candidatura per realitzar-hi les pràctiques durant l’estiu i no deixar passar l’oportunitat.

Quan se’m va concedir estava molt engrescada amb anar-hi, malgrat que sempre hi ha la incògnita de si l’estada serà tan satisfactòria com es creu, però a la tornada puc assegurar-vos que ha estat molt millor del que podia imaginar tant a nivell professional com personal.

La Bpi és espectacular tant en dimensions, com en serveis, com pel nombre d’usuaris diaris... Gràcies a l’estada en pràctiques que hi he realitzat durant part de l’agost i setembre he pogut descobrir-ne les seves particularitats amb el suport, l’ajuda i l’amabilitat constant de tots els meus responsables i companys. Principalment destaco la transparència amb què m’han mostrat el funcionament del centre, les trobades professionals a les que he pogut assistir, les visites a diverses biblioteques de primer ordre de la ciutat i també les converses informals que hi he pogut mantenir. Pel que fa a les tasques que hi he desenvolupat són bastant variades: resposta de preguntes a distància, servei públic a diverses àrees, valoració de l’adquisició d’anuaris electrònics...

A banda, aquest mes de pràctiques m’ha permès conèixer i retornar a llocs entranyables de París, una ciutat que per més que em dediqui a afalagar em quedaré curta.

Quant a la durada de l’estada pot semblar massa breu, però la percepció del temps un cop allí canvia, dóna per molt, i les descobertes diàries són molt satisfactòries. Per tots aquests motius considero sincerament que el factor econòmic s’ha de considerar com a una inversió en experiències personals i en preparació professional.

He llegit i compartit moltes de les sensacions que expliquen els meus companys en el bloc i penso que el balanç global no us pot deixar cap mena dubte per començar a pensar en les possibilitats que teniu al vostre abast amb les pràctiques d’estiu.

Molta sort i molt bon inici de curs!

Sílvia

1 comentari:

  1. Hola Sílvia!
    Revisc la meva experiència llegint les teves línies...Ja m'han dit que t'ha anat tan bé que has decidit allargar una mica! Si passes pel servei tècnic d'història de l'art, saluda de part meva a la Maïta i el Christophe!!!!

    Mireia

    ResponElimina