dijous, 21 d’abril del 2005

Missatge des d'Oslo

Hi!

El meu nom és Núria i actualment em trobo fent la meva estada a Oslo (Noruega) com a estudiant Eramus.

Estic realitzant les meves pràctiques a una biblioteca i estic, a més, cursant un curs de noruec per a estudiants internacionals. En primer lloc, i perdoneu que comenci per aquí, heu de saber que la beca que ens donen és petita (i sobretot tenint en compte un país com Noruega, el país europeu més car).

També és cert, però, que gràcies a això puc estar ara aquí i disfrutar-ho; d'una altra manera m'hagués estat pràcticament impossible viure a Noruega durant tot aquest temps. Aquest país és una de les opcions menys escollides pels estudiants Erasmus (potser és pel fred?). Però us asseguro que ara puc dir que és la millor opció que podia haver escollit. Noruega és rica, neta, avançada, la gent és respectuosa i amable…

A l'hivern és cert que pot resultar una mica dur, però també és preciós, i un cop t'has habituat a les temperatures no es passa tan malament. Condicions indispensables per viure a Noruega a l'hivern: uns bons guants, una bona bufanda, un bon gorro, unes bones botes i una bona jaqueta. La gràcia la poseu vosaltres! A l'estiu no hi ha cap condició; bé, sols una: tenir bon gust! Això s'està posant preciós ara que està tot florint!

El nivell de vida és alt, per exemple, les cerveses són caríssimes als bars, però la gent acostuma a fer festetes o trobades a les cases! És més econòmic i més divertit. També podeu trobar bars ón els preus de la beguda siguin més econòmics per a estudiants. Per altra banda, un punt a tenir molt en compte és l'idioma. Aquí, tothom, i dic tothom parla anglès (realment és un lloc boníssim per intentar aprendre'l o millorar-lo. Els noruecs acostumen a tenir un anglès molt clar i el seu nivell és altíssim!).

Bé, us adjunto unes imatges que intenten exemplificar la meva estada aquí i quina és la impressió que m'emporto de la ciutat i del país (encara em queda un mes i mig d'estada, uauh!).

Ha det! (adéu en noruec) (bye en anglès).

Missatge enviat per Núria Expósito


Paisatges noruecs

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada